رسانه ها: تهدیدات کاخ سفید علیه اسد می تواند حاکی از تدارک حمله جدید به سوریه باشد

© AFP 2023 / Tech. Sgt. Andy Dunawayترامپ ژنرال متیس مشهور به "سگ هار" را وزیر دفاع آمریکا می کند
ترامپ ژنرال متیس مشهور به سگ هار را وزیر دفاع آمریکا می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه های آمریکایی معتقدند هشدار کاخ سفید به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه درباره غیر قابل قبول بودن استفاده از سلاح شیمیایی می تواند حاکی از تدارک حمله جدید به مواضع نیروهای دولتی در خاک سوریه از سوی واشینگتن باشد.

به گزارش اسپوتنیک، از جمله روزنامه "نیویورک تایمز"طی مطلبی در اینباره صحبت کرده است.
همچنین روزنامه واشینگتن پست ضمن تفسیر بیانیه کاخ سفید خاطرنشان می سازد آمریکا دارای انوا ع گوناگون تسلیحات از جمله تسلیحات متعارف و پهپادها در منطقه است که می توانند در این حمله مورد استفاده قرار بگیرند اما "احتمال حملات با استفاده از امکانات ناو ها بیشتر است چون در مقایسه با استفاده از پایگاه ها در کشورهای متحد همچون ترکیه و امارات مسائل دیپلماتیک کمتری را به وجود خواهد آورد".
روزنامه واشینگتن پست یادآور می شود که روز 6 آوریل نیز موشک های تاماهاک از سوس ناو های امریکایی به سوریه شلیک شده بودند و در حال حاضر پنتاگون چند ناو از جمله ناو گروه تحت رهبری ناو هواپیما بر جرج بوش را در منطقه مستقر کرده است.
در همین حال نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در صفحه خود در توییتر پس از بیانیه کاخ سفید هشدار داد که مسئولیت استفاده دوباره رژیم سوریه از سلاح شیمایی علاوه بر اسد بر عهده روسیه و ایران خواهد بود.
یادآور می شود آمریکا تهدید کرد بشار اسد رئیس جمهور سوریه در صورت حمله شیمیایی دوباره بهای سنگینی خواهد پرداخت.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала