باران با روسای کشورها چه می کند+ویدئو

© Sputnik / Alexey Filippovباران و چتر
باران و چتر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با چترهای ریاست جمهوری آشنا می شویم

به گزارش اسپوتنیک، روسای جمهور و رهبران کشورها به اشکال مختلف با باران کنار می آیند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم گرامیداشت خاطره سرباز گمنام از چتر استفاده نکرد. این امر موضوع بحث های زیادی در شبکه های اجتماعی شد. اسپوتنیک نیز از موارد بارانی دیگری یاد می کند که رهبران کشورهای دیگر با آنها روبرو شدند.

ولادیمیر پوتین زیر باران سیل آسا در مراسم نثار گل به پای یادبود سرباز گمنام در مسکو شرکت کرد و از گرفتن چتر بالای سرش خودداری ورزید.

ماجرای مشابه باران و چتر در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما رخ داد. در ماه مه سال 2013 میلادی رجب طیب اردوغان که در آنزمان نخست وزیر ترکیه بود به واشنگتن سفر کرد.

در زمان کنفرانس مطبوعاتی کوتاه مدت اوباما و اردوغان باران شروع شد. اوباما از تفنگداران دریایی که در آن نزدیکی ایستاده بودند خواست برایشان چتر بیاورند و بالای سرشان بگیرند. تفنگداران دریایی دستور اوباما را اجرا کردند ولی این درخواست  انتقادات زیادی در پی داشت. موضوع از این قرار است که رئیس جمهور آمریکا نمی تواند بدون اجازه ویژه فرماندهی نیروی دریایی به تفنگداران دستور بدهد.

و اما در آفریقا از چتر برای خشک ماندن استفاده نمی شود، بلکه برای دوری از آفتاب زدگی از آن استفاده می کنند. در آوریل سال 2017 میلادی چتر آفتابی به سر نانا آکوفو-آدو رئیس جمهور غنا خورد. در زمان سخنرانی نانا،چتر آفتابی بسته شد و به سرش خورد. اما نانا نه تنها جا خالی نکرد،بلکه از این قضیه به نفع خود استفاده کرد.

موضوع از این قرار است که چتر،سمبل «کنگره دمکراتیک ملی» حزب مخالف رئیس جمهوراست.آکوفو-آدو گفت:«خودتان می بینید که وقتی از چتر استفاده می کنید چه اتفاقی می افتد».

باران سرکش نگذاشت بوش راحت باشد. پیداست بوش از باران خوشش نمی آید. رفتار او در مراسم تحلیف ترامپ واقعا عجیب بود. وقتی باران شروع شد، جرج دبلیو بوش بارانی را برداشت و مدت طولانی با آن سرو کله زد تا بفهمد چطور از آن استفاده کند.  خوشبختانه تا او آمد بفهمد، باران بند آمد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала