تروریست ها در روسیه از تلگرام استفاده می کنند

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر Мессенджер Telegram на экране телефона
Мессенджер Telegram на экране телефона - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آژانس فدرال امنیت روسیه خبر داد که تروریست ها در روسیه برای تماس با همکارانشان در داخل و خارج از مسنجر تلگرام استفاده می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، در این پیام آمده است: «آژانس امنیت فدرال روسیه طی برنامه عملیاتی — تحقیقاتی فشره برای کشف گروهک های سازمان های تروریستی بین المللی به این نتیجه رسیده است که اعضای این گروهک ها از مسنجر اینترنتی برای ارتباط باهم و مدیرانشان در خارج از کشور استفاده می کنند».

در این پیام همچنین گفته شده است: «این افراد از مسنجر تلگرام استفاده می کنند که امکان گفتگوی محرمانه با بیشترین امکان انتقال اطلاعات را به آنها می دهد».

پیشتر الکساندر ژاروف رییس آژانس نظارت روسیه از تیم تلگرام و پاول دوروف سازنده این مسنجر خواسته بود که طبق قوانین فدراسیون روسیه عمل کرده و در فهرست سازمان های نشر دهنده اطلاعات وارد شوند. ژاروف خاطر نشان کرد که مهلت باقی مانده این سازمان برای انجام دستورات کم است. در صورت نادیده گرفتن این قوانین، مسنجر در سراسر روسیه مسدود خواهد شد.

وی در ادامه توضیح داد که فعلا سازمان نظارت روسیه منتظر عملکرد دوروف و گروهش است. دوروف نیز در پاسخ گفت که مسدود کردن این مسنجر که در مقابل واتس آپ و یا فیس بوک تحت نظارت امریکا، کاملا خنثی عمل می کند، به نفع کشور نخواهد بود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала