توافق ایران و قطر برای همکاری در حل اختلافات

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Небоскребы в столице Катара Дохе
Небоскребы в столице Катара Дохе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران و قطر توافق کردند که با همکاری هم اختلاف نظرها در دنیای اسلام را برطرف کنند.

به گزارش اسپوتنیک، رییس جمهور حسن روحانی به امیر قطر تمیم بن حماد التنی گفت که ایران حصر قطرا از سوی کشورهای عربی را غیرقابق قبول دانسته و آماده حمایت است. به گزارش اینترفاکس،  روحانی در گفتگوی تلفنی با امیر قطر تاکید کرد: «محاصره قطر برای ما قابل قبول نیست. حریم هوایی، زمینی و دریایی کشورهای ما همیشه برای قطر و کشورهای دوست و همسایه باز است».

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «تهران از مردم و دولت قطر حمایت می کند. ما معتقدیم که در صورت بروز درگیری بین کشورهای منطقه، فشار و تهدید و تحریم راه مناسبی برای حل و فصل اختلاف نظرات نیست».

گفتنی است که عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین از طریق کویت فهرستی از شرایط خود را برای برداشتن حصر به قطر اعطا کردند. دوحه این شروط را نمی پذیرد. واشنگتن نیز که پیشتر از مواضع پنج کشور محاصره کننده قطر حمایت می کرد، امروز خواهان گفتگو بین طرفین درگیری است. به اعتقاد رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا، قطر نمی تواند این شروط را اجرا کند، اما برخی از آنها از طریق گفتگو حاصل می شوند. به گفته وی، ادامه گفتگوها می تواند گامی منطقی باشد و امریکا حاضر به حمایت از این تلاش ها با میانجیگری کویت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала