چاپ کتاب «دخالت روسیه» در انتخابات امریکا

© Sputnik / Vitaliy AnkovПразднование Дня Победы во Владивостоке
Празднование Дня Победы во Владивостоке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کتاب «دسیسه روسیه در انتخابات امریکا: تلاش سازمان سیا و حکومت برای سیاه نمایی پوتین» در امریکا به عرصه چاپ رسید.

به گزارش اسپوتنیک، دن کوالیک نویسنده این کتاب، اثر وی در ماه ژوئن توسط انتشارات Skyhorse Publishing از زیر چاپ بیرون آمده است. مولف کتاب یک روزنامه نگار امریکایی، حقوق دان و فعال در جنبش های صلح دوستانه است که در دانشگاه پیتزبورگ ایالت پنسیلوانیا نیز تدریس می کند.

به گفته کوالیک، در موضوع اتهامات وارده به روسیه برای دخالت در انتخابات امریکا، باید قضیه را به طور کلی تر و از منظر مناسبات امریکا — روسیه نگاه کرد. کوالیک از تقابل امریکا و اتحاد جماهیر شوروی در دوره جنگ سرد انتقاد کرده و می نویسد که ایالات متحده امریکا بعد از پایان جنگ سرد در امور داخلی روسیه دخالت می کرد و تمامی وعده های خود را زیرپا گذاشته، سعی در پایین کشیدن مسکو داشت. وی در ادامه می نویسد که بیانات امروز درباره «هکرهای روس» با این هدف است که مسکو را پایین بیاورند و به رویارویی خطرناک با روسیه بکشانند.

کوالیک در گفتگو با ریانوستی تاکید کرد: «من از روسیه همیشه حمایت می کنم. من در روسیه پتانسیل یک شریک و متحد و دوست را می بینم. من در روسیه هیچ تهدیدی نمی بینم. من از انتقاد پیوسته روسیه نسبت به امریکا که با تکیه بر شعار دموکراسی برای دریافت اهداف سیاسی خود صورت می گیرد، حمایت می کنم. من طرفدار رییس جمهور ترامپ نیستم، به او رای ندادم و خود را لیبرالی می دانم که به باورهای چپ اعتقاد بیشتری دارد، اما من همچون سابق معتقدم که حقیقت حقیقت است و دروغ دروغ است و من از شعار دموکراسی در این موضوع برای مقابله با ترامپ استفاده می کنم. این مساله پیامدهای جدی به دنبال دارد، زیرا ممکن است ما را به درگیری نظامی با روسیه بکشاند».

امریکا روسیه را به دست داشتن در حمله سایبری به حزب دموکرات امریکا و انتشار اطلاعات از طریق منابع ویکی لیکس در سال 2016 متهم می کند. حزب بازنده انتخابات امریکا گفتند که انتشار نامه ها باعث شکست هیلاری کلینتون و پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات شده است. نتیجه تحقیقات امریکا در این موضوع هیچ چیزی را اثبات نکرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала