محبوبیت خیابان پرفسور بالتازار در ایران +عکس

© Fotolia / Andrey Shevchenkoمحبوبیت خیابان پرفسور بالتازار در ایران +عکس
محبوبیت خیابان پرفسور بالتازار در ایران +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پروفسور بالتازار سالها در کبودراهنگ (استان همدان) زندگی کرده و ریاست انستیتو پاستور رو به عهده داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، خیابانی که در ایران به نام مارسل بالتازار، به خاطر تلاش او در علم پزشکی ایران و اقداماتش برای ریشه کن کردن طاعون در ایران نام گذاری شده است، به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

مارسل بالتازار (به فرانسوی: Marcel Baltazard) (زاده ۱۳ فوریه ۱۹۰۸ —مرگ اول سپتامبر ۱۹۷۱) یک محقق علوم پزشکی و پزشکی فرانسوی بود. او به‌خاطر فعالیت‌هایش در زمینه بیماری طاعون و هاری معروف می‌باشد. بالتازار در بین سال‌های ۱۹۴۶ الی ۱۹۶۱ ریاست انستیتو پاستور ایران در تهران را بعهده داشت.

به عقیده بسیاری از کاربران، کارتون پرفسور بالتازار که در دهه ی 1360 خورشیدی از شبکه اول تلویزیون ایران پخش شد، بر گرفته از مارل بالتازار است. این انیمیشن توسط یک کارگردان انیمسشن های کارتونی اهل کرواسی به نام زلاتکو گرگیچ در «استودیوی فیلم زاگرب» ساخته شده‌است.

به یاد ماندنی‌ترین بخش این کارتون روش اختراع کردن پروفسور بالتازار است، او مدت زیادی فکر می‌کند و در نهایت تنها با یک اهرم دستگاهی را روشن می‌کند. پس از اتمام کار دستگاه، پروفسور شیر دستگاه را باز کرده و چند قطره مایع را داخل یک لوله آزمایش می‌ریزد و با ریختن آن مایع بر روی زمین اختراع او پدیدار می‌گردد.

. #تیتراژ #کارتون #بالتازار…درخواستی دوستان @ba_khatereha…

Публикация от سفر به سال های رویایی (@ba_khatereha) Фев 18 2017 в 1:14 PST

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала