دو کره برای شرکت در المیپک زمستانی 2018 با هم متحد می شوند

© AFP 2023 / Stringerرئیس جمهور کره جنوبی
رئیس جمهور کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احتمال دارد بخشی از بازی ها در کره شمالی برگزار شوند.

به گزارش اسپوتنیک،ایده همکاری کره جنوبی و کره شمالی در برگزاری المپیک زمستانی 2018 در «پخنچان» بتدریج به واقعیت مبدل می شود. پس از پیشنهاد وزیر ورزش کره جنوبی در باره احتمال برگزاری بعضی از بازی ها در کره شمالی، رئیس جمهور کره جنوبی از تشکیل تیم واحد کره برای شرکت در المپیاد صحبت کرد و قول داد سئول از این ایده حمایت کند.

شایان ذکر است که 23-مین المپیک زمستانی از 9 تا 25 ماه فوریه در«پخنچان»کره جنوبی برگزار خواهد شد. طی دو هفته بر سر 120 مجموعه مدال در 15 نوع ورزش زمستانی رقابت ها ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور کره جنوبی در این خصوص گفت:«خیلی دلم می خواهد دوباره در زمان بازی های المپیک شاهد لحظات افتخار و اعتباری باشم که در سال 1991 میلادی مشاهده کردم. در آنزمان، دو کره تیم واحدی تشکیل دادند و در مسابقات قهرمانی تنیس و بازی های قهرمانی فوتبال در بین جوانان به موفقیت های زیادی دست یافتند. دلم می خواهد شاهد وقتی باشم که جهان تیم واحد کره را تشویق می کند».

در صورت موافقت کره شمالی طرفین مجبور می شوند درخصوص جزئیات فنی به توافق برسند. در هر صورت سئول و پیونگ یانگ براحتی می توانند واضع خود را در این خصوص هماهنگ سازند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала