روسیه: بحران قطر راه حل دیپلماتیک دارد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: بحران قطر راه حل دیپلماتیک دارد
روسیه: بحران قطر راه حل دیپلماتیک دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، کشورهای خلیج فارس باید "در جمع خودشان" مسئله بحران قطر را حل نمایند.

به گزارش اسپوتینیک، یک منبع عالی رتبه در وزارت امور خارجه روسیه گفت، وضعیت بوجود آمده در خصوص قطر باید از طریق دیپلماسی و بر اساس منافع طرفین حل شود. وزارت امور خارجه روسیه بر راه حل مناقشات قطر از راه دیپلماتیک تاکید دارد.

این مقام روسی در ادامه افزود: "ما معتقدیم که تنش های بوجود آمده بین چند کشور عربی و دوحه باید از طریق دیپلماسی حل و فصل گردد، این مسئله باید بر اساس توازن در منافع طرفین حل گردد".

وی همچنین اعلام نمود که، وزارت امور خارجه روسیه تاکید دارد که کشورهای خلیج فارس "در جمع و در حلقه خودشان" باید مسئله تنش روابط کشورهای عربی با قطر را حل نمایند.

پیش از این، انور قرقاش مشاور وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، احتمال یک راه حل نظامی در بحران قطر را بعید دانست. اما این مقام اماراتی خواستار تغییر رفتار قطر شد.

شایان ذکر است، در تاریخ 5 ژوئن عربستان سعودی، مصر، بحرین روابط دیپلماتیک خود با قطر را به پایین ترین سطح خود رساندند. زیرا آنها قطر را به دخالت در مسائل داخلی در کشورهای عربی و همچنین حمایت از تروریسم متهم نمودند. امارات کشور میانجی برای حل بحران قطر با دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس محسوب می گردد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала