واکنش قطری‌ها به امارات: آیا 800هزار ایرانی را اخراج می کنید!

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINE واکنش قطری‌ها به امارات: آیا 800هزار ایرانی را اخراج می کنید!
واکنش قطری‌ها به امارات: آیا 800هزار ایرانی را اخراج می کنید! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شروط 13 گانه کشورهای عربی برای قطر، غیر قابل اجرا می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، در تاریخ 22 ژوئن کویت به عنوان یک میناجی بین کشورهای عربی، فهرست 13 گانه درخواستهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر را برای برقراری ارتباطات دیپلماتیک با قطر را به دست مقامات این کشور رساند.

از جمله شروط دیگر کشورهای عربی به قطر، بسته شدن تلویزیون «الجزیره» و توقف روابط دیپلماتیک با ایران است. همچنین قطر باید همکاری های نظامی خود را با آنکارا متوقف کند.

اکنون کاربران شبکه اجتماعی قطر به این شروط 13 گانه واکنش نشان داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم: "شهروندان قطری در واکنشی غیررسمی به انتشار این فهرست 13 گانه، فهرست هایی مشابه از درخواست ها را تهیه کرده و از عربستان و امارات خواستند این درخواست ها را اجرا کنند.

شهروندان قطری از امارات خواستند 800 هزار ایرانی را که در امارات به سر می برند، از این کشور اخراج و فعالیت دفاتر بازرگانی ایرانی را در امارات متوقف کنند. از سوی دیگر شبکه "اسکای نیوز" را تعطیل نمایند".

در واقع کاربران قطری، با اقدامی مشابه و تهیه لیستی غیر قابل اجرا، قصد دارند تا به دیگر کشورهای عربی برسانند که این درخواست ها غیرقابل اجرا می باشد.

شایان ذکر است، در تاریخ 5 ژوئن عربستان سعودی، مصر، بحرین و ائتلاف، روابط دیپلماتیک خود با قطر را متوقف کردند. این کشورهای عربی قطر را به دخالت در مسائل داخلی در کشورهای عربی، و همچنین حمایت از تروریسم و همکاری با ایران متهم نمودند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала