اخراج خبرنگار وال استریت ژورنال به خاطر داشتن رابطه با کارآفرین ایرانی تبار

© Flickr / lindsayshaverمقاله نویس "نیویورک تایمز" آمریکایی ها را ملت بازنده نامید
مقاله نویس نیویورک تایمز آمریکایی ها را ملت بازنده نامید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" جی سولومون، یکی از خبرنگاران اصلی خود را که مطالبی در زمینه سیاست خارجی تهیه می کرد،به خاطر نقض اصول نزاکت خبرنگاری و شرکت در معاملات تجاری از طرف شرکت تاسیس شده توسط یک کارآفرین ایرانی تبار اخراج نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، جی سولومون در فعالیت تجاری شرکت دنکس شرکت داشت که توسط فرهاد عظیما، کارآفرین ایرانی تاسیس شده و به تجارت اسلحه و ارائه خدمات حمل و نقل از جمله برای سازمان سیا اشتغال داشت. عظیما در مقابل خدمات واسطه گری در معاملات مربوط به فروش اسلحه و تجهیزات اطلاع رسانی به کشورهای خارجی ده درصد سهام شرکت خود را به خبرنگار وال استریت ژورنال پیشنهاد کرده بود.
آسوشیتد پرس خاطرنشان می سازد ارتباط سولومون و عظیما پس از انتشار چند هزار سند داخلی شرکت دنکس توسط هکرها معلوم شد. دو مامور سابق سازمان سیا که با دنکس همکاری می کردند گفتند سولومون در بحث برای تدارک معامله بین کارآفرین ایرانی تبار و تعدادی از کشور های خارجی شرکت داشت. در یکی از نامه ها به تاریخ آوریل 2015، عظیما به سولومون پیشنهاد کرده در قرارداد725 میلیون دلاری منعقده با دولت امارت متحده عربی درباره تحویل وسایل هواپیمای جمع آوری اطلاعات در ایران، یمن ، سوریه، عراق نقش واسطه را ایفا کند. معلوم نیست که آیا این قرارداد اجرا شده یا نه اما خود شرکت دنکس در سال 2016 تعطیل شد.
همچنین طوری که آسوشیتدپرس آگاه شد یکی از شرکت های تبلیغات تجاری که عظیما با آن همکاری می کرد، به سولومون پیشنهاد کرد مقاله ای برای بالا بردن وجه و اعتبار کارآفرین ایرانی بنویسد اما معلوم نیست که آیا این مقاله نوشته شد یا نه. ضمنا خبرنگار وال استریت ژورنال از عظیما به عنوان منبعی برای دریافت اطلاعات جهت نوشتن مطالب درباره اقتصاد ایران استفاده می کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала