گزارش و تحلیل

یک وبلاگ نویس قطری اتهامات دروغین علیه کشور خود را رد می کند

© Sputnik / Alexandr Kryazhevیک وبلاگ نویس قطری اتهامات دروغین علیه کشور خود را رد می کند
یک وبلاگ نویس قطری اتهامات دروغین علیه کشور خود را رد می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، بحران کنونی در خلیج فارس قدرت و متانت قطر را نشان داد. به ویژه این خصوصیات وضعیت کنونی و آینده این کشور را تعیین می کنند و با وجود اینکه این حادثه خیلی ناگهانی اتفاق افتاده و محاصره قطر یأس و نومیدی شهروندان این کشور را بر انگیخته، اما شاید بتوان گفت که این اتفاق ها سبب خیرو بهبودی می شود.

ولی این بحران دارای جنبه های مثبت هم می باشد. چون به رشد مسئولیت مدنی و انسجام در برابر دشمنان کمک می کند و بعلاوه قدرت خلق شبکه های اجتماعی را نشان می دهد که قادرند دروغ را برملا نموده و منظره واقعی از حوادث جاری را رونمایی کنند و بدین طریق قدرت مقابله با کمپین های ضد قطری داشته باشند. در این زمینه باید به فعالیت دو شهروند جوان قطری، احمد یوسف الهیل و برادرش فلاح یوسف الهیل اشاره کرد. احمد الهیل توییتر خود را به زبان روسی در آورده و به انتشار گزارش هایی در باره بی عدالتی ها در مورد قطر پرداخت. هدفش نشان دادن حقیقت به محافل اجتماعی روسیه بود که به خاطر کمپین های خبری رسانه های کشور های خلیج فارس اطلاعات دروغین در باره قطر را دریافت می کند. این رسانه ها می خواهند حیثیت قطر را بدنام کنند. روزنامه نگاران نشریه "الشرق" چاپ قطر با احمد الهیل مصاحبه ای انجام دادند که به شرح زیر است:

هدف ملی

روحانی در نامه اش  به آیت الله خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی چه نوشته است؟ - اسپوتنیک ایران
پیام دوستانه روحانی برای امیر قطر
الشرق: ایده تبدیل صفحه توییتر خود به مرکز خبری جهت پخش اطلاعات حقیقی در باره قطر چطور پدید آمده است؟

احمد یوسف الهیل: کشور هایی که محاصره قطر را اعلام کردند تلاش می کنند بوسیله تطمیع رسانه ها ، حیثیت قطر را بدنام کرده و بدین طریق عقیده محافل اجتماعی جهان را عوض کنند. من و برادرم سعی می کنیم با استفاده از زبان روسی که آنرا بلدیم ، در توییتر من اطلاعات دروغین در باره قطر را افشا کرده و معلومات و حقایق درست در باره اقتصاد کشور ما و درآمد سرانه و هزینه ها برای اجرای پروژه های علمی — پژوهشی و ارتباطات در کشور ما و بسیاری دیگر چیز ها را منتشر می کنیم و این کار را دِین و وظیفه خودمان بعنوان شهروند قطری می دانیم.

آیا شما موفق شدید تصور روس ها در باره قطر را تغییر بدهید؟

من از طریق مکاتبه و گفت و گو با روس ها موقعیت در کشور ما را به ایشان توضیح می دهم و داده هایی در اختیار آنها می گذارم که صحت گفته های من را ثابت می کند. من از این که آنها همبستگی خود را با قطر ابراز داشتند تعجب کردم. آنها هم کار کانال های خارجی علیه کشور خود را تجربه کردند. ما حالا تجربه مشابهی داریم و آنها از ما پشتیبانی کردند. بسیاری روس ها علاقمندی خود را بوسیله هشتگ "مردم روسیه همراه با قطراند " اعلام کردند.

بازتاب در رسانه ها

آیا تلاش های شما در رسانه های روسیه بازتاب پیدا کردند؟

بله، رسانه های گروهی روسیه از کمپین ما جانبداری کردند. یک تعداد از رسانه های روسیه با من مصاحبه کرده و چندی پیش روزنامه نگاران کانال تلویزیونی عربی زبان "روسیه الیوم" با من دیدار داشتند و ما با هم در خیابان های دوحه گردش کردیم. ما از محله های بازاری رد شدیم و روس ها تعجب کردند که در مغازه ها مواد خوراکی زیادی با کیفیت عالی وجود دارد و قیمت ها مناسب است. آنها از این گردش مان فیلم گرفته و آنرا در تلویزیون روسیه نشان دادند.

برای ما این امر اهمیت زیادی دارد که در روسیه چنین رسانه هایی وجود دارند و گزارش های دروغین پخش شده از سوی کانال های کشور های خلیج فارس را تکذیب می کنند. کارمندان این رسانه ها خودشان مهارت کافی و دید بی طرفانه را ندارند زیرا این کارمندان از خارج به قطر اعزام می شوند و شما می توانید یقین حاصل کنید که آنها به نفع آمریکا کار می کنند. به این خاطر رسانه های روسیه نشان می دهند که اقدام های راه انداخته شده علیه قطر تا چه اندازه پوچ و توخالی و رسانه های پشتیبان این اقدام ها با چه بی شرمی عمل می کنند. همه اینها بر عقاید عمومی در روسیه تاثیر می گذارد.

حقیقت واقعی

شما چه نظری درباره ی روزنامه نگاران روسی که از قطر دیدن کردند دارید؟

تیم کانال تلویزیونی روسیه از این متعجب شد که ملت قطر به چه ترتیبی بدور رهبر خود امیر قطر شیخ تمیم حمد الثانی حلقه زده و به وی وفادارند. آنها همچنین زیبایی و پیشرفت کشور ما را ستودند.

آیا بحران در خلیج فارس به رشد محبوبیت کشورتان در روسیه کمک کرد؟

بله، حالا بسیاری افراد روس با وبلاگ من آشنا هستند. کانال های روسیه می گویند که من جوانی هستم که از حقیقت دفاع می کند و به مردم روسیه احترام می گذارد و من که شهروند قطر هستم اینرا مایه افتخار می دانم. من دنبال شهرت نیستم. من فقط می خواهم دِین و وظیفه خود را نسبت به قطر انجام دهم. من می خواهم به جهان حقیقت را بگویم و دروغ هایی را رد کنم که می خواهند قطر را به کمک آن بدنام کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала