رئیس جمهور عراق: فشار ایران بر عراق شایعه است

© AFP 2023 / Jacques Demarthonرئیس جمهور عراق: فشار ایران بر عراق شایعه است
رئیس جمهور عراق: فشار ایران بر عراق شایعه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور عراق هر گونه فشار ایران بر تصمیم گیری در عراق را رد کرده و نظرات کشورهای همسایه را در خصوص استقلال کردستان عراق مهم ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، فواد معصوم روز سه شنبه ضمن مصاحبه با شبکه خبری کردزبان "روداو" بیان داشت که هرگونه اعمال فشار از سوی جمهوری اسلامی ایران بر تصمیم گیری ها در عراق صحت ندارد.
رئیس جمهور عراق خاطر نشان کرد: به عنوان نمونه در قضیه تغییر نخست وزیر (در سال 2014) هیچ گونه فشاری از این قبیل برای کنار گذاشتن (نوری المالکی) یا جایگزین کردن شخص معینی (حیدر العبادی) به جای او وجود نداشت.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران سیاست های خود، و عراق نیز سیاست های خاص خود را دارند و مناسبات بین دو کشور گسترده و ریشه دار است، اما این بدان معنا نیست که عراق تابع سیاست های ایران و در همه مواضع از ایران حمایت کرده است.
رییس جمهور عراق بیان داشت: در خصوص همه پرسی که قرار است 25 سپتامبر آینده درباره آینده اقلیم کردستان عراق برگزار شود، مسئله استقلال فقط همه پرسی نیست، بلکه مجموعه ای امور باید مد نظر قرار گیرد که به نظر می رسد تاکنون هیچ گونه حمایتی از کشورهای همجوار در این خصوص صورت نگرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала