مبارزه گوگل و یوتیوب با محتوای تروریستی

© Photo / Robert Scobleمبارزه گوگل و یوتیوب با محتوای تروریستی
مبارزه گوگل و یوتیوب با محتوای تروریستی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یوتیوب در راستای مبارزه با محتوای تروریستی در فضای آنلاین، قوانین جدیدی وضع و اجرایی خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شاپ یار، سرویس ویدیویی یوتیوب امروز اعلام کرد که چهار قدم جدید در راستای مبارزه با محتوای تروریستی برخواهد داشت. گوگل به‌عنوان شرکت مادر یوتیوب، برنامه‌ی گسترده‌ای برای مبارزه با محتوای مجرمانه و تروریستی دارد؛ این شرکت در نظر دارد علاوه بر حذف این دسته از محتوا، به‌صورت مداوم آپلود‌های جدید را نیز تحت نظارت قرار دهد و با بررسی آن‌ها در صورت وجود هرگونه مشکلی، در همان مرحله‌ی اول از آپلود ویدیو جلوگیری کند.

کنت ولر، مدیر بخش حقوقی گوگل، در خصوص گسترش تروریسم در اینترنت گفت:

تروریسم در جوامع آزاد به معضل بزرگی تبدیل شده است و جلوگیری از انتشار خشونت و نفرت در فضای مجازی یکی از چالش‌های پیش روی ما است. گوگل و یوتیوب متعهد به حل این معضل شده‌اند. ما با دولت‌ها، تیم‌های حقوقی و جوامع متمدن به‌صورت نزدیک همکاری می‌کنیم تا خشونت آنلاین را از بین ببریم. هیچ یک از سرویس‌های ما نباید میزبان ویدیو‌های حاوی تروریسم باشد.
تروریست‌ها علاوه بر حمله به ارزش‌های انسانیت، امنیت سرویس‌ها را نیز دچار خطر می‌کنند و تهدیدی بزرگ برای سرویس‌های آزاد و امن هستند. شرکت‌های مطرح فناوری می‌توانند راه‌حل‌هایی برای حل این دسته از مشکلات توسعه دهند. یوتیوب در همین رابطه برای انجام وظایف خود، قدم‌های جدیدی در راستای مبارزه با محتوای تروریسم برخواهد داشت. این چهار قدم عبارتند از:

  • استفاده از فناوری‌های نوین برای تشخیص محتوای تروریستی و خشونت‌بار
  • افزایش تعداد کارشناسان و عضو‌های معتمد و تأییدشده‌ی گوگل در سرویس یوتیوب
  • محدود کردن برخی ویدیو‌ها با محتوای تنش‌زا
  • همکاری نزدیک‌تر با گروه Jigsaw برای افزایش کاربرد روش ریدایرکت کردن در اروپا 

 

گوگل پیش از این اعلام کرده بود که خود را متعهد به حل این معضل می‌داند و با سایر شرکت‌های مطرح فناوری مانند مایکروسافت، فیسبوک و توئیتر در این راستا همکاری خواهد کرد. هدف نهایی ایجاد اتحاد و جامعه‌ای برای توسعه‌ی فناوری، پشتیبانی شرکت‌های کوچک‌تر و ایجاد روشی جامع برای مبارزه با تروریسم تعیین شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала