روسیه تولید تجهیزات برای نیروگاه اتمی «بوشهر-2» را آغاز کرد

© AP Photo / Mehdi Ghasemi, Fileواحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر
واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قرارداد ساخت تجهیزات ضروری برای نیروگاه بوشهر به امضا رسید.

به گزارش اسپوتنیک،ساخت تجهیزات ضروری برای «بوشهر-2» در روسیه آغاز شد. والری لیمارنکو رئیس گروه شرکت های ASE در چارچوب همایش «اتم اکسپو-2017» در این خصوص توضیح داد.

قرارداد ساخت تجهیزات تله ذوب برای بلوک دوم و سوم نیروگاه اتمی «بوشهر —2» آغاز شده است. قرار است شرکت مذکور قرارداد ساخت تجهیزات دیگر برای نیروگاه را به امضا برساند.

قبلا اعلام شده بود که تله ذوب برای نیروگاه اتمی «بوشهر-2» در شرکت «تیاژماش»(در سامارا) ساخته خواهد شد. قرار است تله ذوب تا پایان سال 2018 میلادی ساخته و تحویل داده شود و تله ذوب برای بلوک سوم تا آخر سال 2019 میلادی.

قرارداد ساخت دو بلوک جدید نیروگاه «بوشهر» در سال 2014 میلادی توسط روسیه و ایران به امضا رسید. رآکتور ВВЭР-1000ساخت روسیه از سطح امنیتی بسیار بالایی برخوردارند. شرکت «اتم انرگو پروئکت» و شرکت «اتم انرگو اکسپورت» شرکت های اصلی روسیه در اجرای این پروژه شرکت دارند.

 

ارزش« بوشهر-2» مطابق با اطلاعات طرف ایران 10 میلیارد دلار است و زمان اجرای آن 10 سال ادامه خواهد داشت. کارهای راه اندازی بلوک دوم انرژی نیروگاه «بوشهر» قرار است اکتبر 2024 میلادی آغاز شود و کارهای راه اندازی بلوک سوم انرژی بر طبق برنامه کاری در آوریل سال 2026 میلادی آغاز خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала