گزارش و تحلیل

ایران می گوید ترقه بازی نکنید که موشک پس می گیرید

© REUTERS/sepahnews.comایران می گوید ترقه بازی نکنید که موشک پس می گیرید
ایران می گوید ترقه بازی نکنید که موشک پس می گیرید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هنوز خون شهدای حمله های تروریستی در تهران خشک نشده بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخ داعش را در دیر الزور داد و ساختمانی که طرح عملیات در آن ریخته شده بود را با ساکنانش با خاک یکسان کرد، واجازه نداد شب شان را به صبح برسانند.

از این پس همه آنهایی که در صدد توطئه چینی بر علیه ایران هستند باید شب را دلواپس بخوابند چون ممکن است صبح را نبینند، چه تروریست ها چه حامیان آنها.
در حالی که ایالات متحده برای حمله موشکی خود به پایگاه الشعیرات از فاصله 150 کیلومتری 59 موشک پرتاب کرد وهفت یا هشت تای آنها با فاصله های زیاد به اطراف پایگاه برسند ایران 7 موشک از 700 کیلومتری شلیک کرد و همه با دقت نقطه زنی به اهداف اصابت کردند.

سیلی را داعش خورد تا صدایش را دیگران بشنوند - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
سیلی را داعش خورد تا صدایش را دیگران بشنوند
نکته قابل تآمل در پرتاب این موشک ها آن است که چگونه موشک های ایرانی اینقدر از این مسافت دور با دقت به اهداف اصابت کرده اما موشک های آمریکایی به بیراهه رفته؟
برخی باور دارند آمریکایی ها برای عرب ها 59 موشک فاکتور کردند در حالی که بیش از هفت موشک پرتاب نکردند و موشک هایی را که فاکتور کرده بودند جزو موشک های از رده خارج آنها بودند که باید منهدم می شدند و به حساب عرب ها منهدم کردند.
به هر حال هر دلیلی داشت این ماجرا مشخص می کند که وقتی برخی کشورها امنیت خود را به دیگران می سپارند نتیجه چه خواهد بود.
قبل از حمله موشکی ایران شورای عالی امنیت ملی که ریاست آن بر عهده ریاست جمهوری ایران است جلسه ای داشت و دبیر شورای عالی امنیت ملی حین خروج از جلسه اظهار داشت که در این جلسه تصمیماتی جهت پاسخ به تهدید ها و تحریم های جدید گرفته شد.
آقای شمخانی سعی کرد در لفافه صحبت کند و نتیجه تصمیمات را علنی نکرد اما مشخص بود که تصمیمات این جلسه پاسخ دادن به تهدیدات مکرر ایالات متحده — عربستان سعودی و اسرائیل از یکسو و پاسخ به تصمیمات کنگره ایالات متحده در افزایش تحریم ها بر علیه ایران از سوی دیگر بود.
چند ساعت بعد رهبر انقلاب در صحبت های خود اظهار داشتند که ایران از هارت و هورت های غرب هراسی ندارد و چهل سال است با این رفتار مواجه می باشد. رهبری در لفافه اشاره کردند که پاسخ تهدیدات غرب برای سرنگونی نظام و تهدید به حمله به ایران را بزودی خواهند داد.
شبکه فعالان حوزه تجاری پهپاد در ایران فعال می شود - اسپوتنیک ایران
انواع موشک هایی که ایران برای تروریست ها آماده کرده است (عکس)
این دو اتفاق که ظرف یک روز پیش آمد نشان می دهد که سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده و از این پس واکنش مقتدرانه نسبت به تهدیدات بوده و در این مورد هیچ اختلاف نظری وجود ندارد.
برخی دشمنان باور داشتند که بگو مگو های انتخاباتی ممکن است میان ایرانیان دو دستگی ایجاد کند اما اینان توجه ندارد که همه جناح های سیاسی ایران مانند برادران یک خانواده می باشند که ممکن است برای مواردی با یکدیگر اختلاف نظر پیدا کنند اما به هیچ وجه وقتی تهدیدی به سمت خانواده می آید پشت همدیگر را خالی نمی کنند.
اگر امروز صبح واکنش رسانه های مختلف ایران را رصد کرده باشید می توان به وضوح مشاهده کرد که این تدبیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد حمایت همه گروه ها و جناح ها در مملکت بوده و همه با افتخار از توانمندی و واکنش نیروهای مسلح تعریف و تمجید کردند.
طی چند سال اخیر دشمنان ایران هر آنچه در توان داشتند در میان گذاشتند تا ایران را از صحنه منطقه حذف کنند و بعد پس از محدود کردن ایران به سراغ این کشور بروند اما دو بال اقتدار ایران یعنی دیپلماسی سیاسی و دیپلماسی نظامی بگونه ای عمل کردند که ایران نه فقط تضعیف نشد بلکه چندین برابر تقویت شد ونفوذ ایران در منطقه گسترش یافت در حالی که نفوذ دشمنان ایران کاهش یافت.
به همین دلیل هم هست که کنگره ایالات متحده از مصطلح گسترش نفوذ ایران در منطقه برای افزایش تحریم ها استفاده می کند.
تا وقتی که نیروهای مسلح ایران و نیروهای وفادار به این کشور از خلیج فارس تا دریای سرخ و از دریای خزر تا دریای مدیترانه حضور دارند بدیهی است که هر طرح شومی بر علیه ایران با شکست مواجه خواهد شد چون محدوده پاسخ ایران بسیار فراتر از جغرافیای سیاسی آن خواهد بود و حمله کنندگان احتمالی به ایران توان تحمل تاوان حمله به ایران را نخواهند داشت.
سیاست دشمنان ایران مبنی بر این بود که با کشاندن جنگ به تهران قلب را هدف قرار دهند و باور داشتند با از کار انداختن قلب خواهند توانست کار را تمام کنند.
حمله موشکی سپاه ایران به تروریست های داعش در سوریه (ویدئو) - اسپوتنیک ایران
انتشار نخستین فیلم از حمله موشکی سپاه ایران به تروریست ها در سوریه (ویدئو)
ظرف مدتی کمتر از ده روز نیروهای امنیتی ایران در سرتاسر کشور هر آنکس که با دشمنان به نحوی همکاری داشت را قلع و قمع کردند و پس از آن نیروهای مسلح ایران پاسخ حامیان آنها را با مشتی محکم دادند.
برخی باور دارد که ایران قبل از استفاده از این موشک ها مقدار زیادی از آنها را یا به صورت فیزیکی یا با انتقال فتاوری در اختیار همپیمانان خود از انصار الله یمن گرفته تا حزب الله لبنان و الحشد الشعبی عراق و… قرار داده اما هنوز اجازه " آتش به اختیار" را صادر نکرده، وکافی است چنین اجازه ای توسط ایران صادر شود تا چندین پایتخت متحدان ایالات متحده در منطقه و حتی پایگاه های خود این کشور در خاور میانه موشک باران شوند.
در جنگ های سالهای گذشته هم حزب الله و هم نیروهای مقاومت فلسطین گنبد های آهنین و سیستم های دفاع موشکی ساخت ایالات متحده را مورد بررسی قرار دادند و بصورت عملی ضعف های آن را پیدا کرده اند تا اگر زمانش برسد به راحتی بتوان این سیستم ها را از کار انداخت.
چون ایران سیاست مصالحه را در پیش گرفته بود غربی ها باور داشتند که می توانند هر آنچه بخواهند بر ایران تحمیل کنند و زیر همه تعهداتشان بزنند.
به این ترتیب ایران نشان داد علیرغم اینکه این کشور ترجیح می دهد سیاست معتدلانه و مسالمت آمیزی را اتخاذ کند اما زمانی که ماجرا به امنیت ملی و ثبات این کشور بر می گردد هیچ مسامحه ای در کار نخواهد بود و نیروهای مسلح ایران آمادگی دارند پاسخ ترقه بازی دشمنان را با موشک بدهند واگر دشمنان فکر می کنند می توانند برگه هایی را بر علیه ایران رو کنند ایران هنوز برگه های بسیار بالاتری را در اختیار دارد.
حال بار دیگر توپ در زمین ایالات متحده است که آیا تصمیم دارد به تشنج آفرینی خود بیافزاید و یا اینکه سر عقل بیاید.
ایرانی ها به خوبی می دانند که در این معادلات پدر خوانده اصل کار است و نوچه ها اختیاری از خود ندارند، به این دلیل می توان گفت پیغام اصلی برای همان پدر خوانده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала