مغز ریاضیات جهان با لباسی مندرس و سبک زندگی متفاوت +عکس

© Photo / Alexander Morozovمغز ریاضیات جهان با لباسی مندرس و سبک زندگی متفاوت +عکس
مغز ریاضیات جهان با لباسی مندرس و سبک زندگی متفاوت +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بزرگترین ریاضیدان جهان سبک زندگی متفاوت و عجیبی را برای خود انتخاب کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، عکسی در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد که در آن زندگی ساده اما شگفت انگیر بزرگترین ریاضیدان جهان "گریگوری پرلمن" را به تصویر می کشد.
این تصویر او که بیشتر به یک فرد تحصیل نکرده بی خانمان شبیه است سوژه شبکه های اجتماعی شده است.

 

گريگورى پرلمن با لقب بزرگترين رياضيدان جهان اهل کشور روسیه است و در سنت پیترزبورگ متولد شده و زندگی می کند.
او از نوجوانى در تمام مسابقات المپياد شوروى که مشهور به داشتن سوالات بسيار سخت بود، هميشه نفر اول مى شد. او دکترای خود را در روسیه گرفت و پس از آن براى دو سال تحصيل بيشتر به آمريكا رفت. او در دنیای خود زندگی می کند و از مادرش مراقبت می کند. او تقاضای بسیاری از دانشگاه های روسی را جهت تدریس رد کرده است. بسیاری از دانشگاه های بین المللی در سطح دنیا نیز علاقمند به همکاری با این ریاضیدان هستند اما او هرگز نمی پذیرد. این ریاضیدان روسی در یک مدرسه معلم است و هر چند وقت یک بار مقاله اى منتشر مى كند و مرزهاى علم را يك قدم جلو مى كشد.
او همچنان دريافت جايزه يك ميليون دلارى براى حل مسايل پيچيده رياضى را رد کرده است.
پرلمن موفق به حل مساله رياضى پيچيده "پوينتكر كونجكشن" شده است که صد سال مغزهاى جهان و كامپيوترهاى جهان از حل آن عاجز بودند. پس از این موفقیت او بیشتر در دنیای خود فرو رفت.

به اين مرد نگاه كنيد. چه میبينيد؟ يک کارتن‌خواب؟ يک آدم بی سواد كه در خيابانها میخوابد؟ يا یک نابغه ریاضی؟ گريگورى پرلمن از بزرگترين رياضيدانان جهان است. این نابغه روسی موفق به حل یکی از مشکل ترین معماهای ریاضی تاریخ شد اما از قبول جایزه یک میلیون دلاری خودداری کرد! او که لقب باهوش ترین مرد جهان را به دست آورده است در شرایطی این جایزه را قبول نکرد که در خانه ای بسیار کوچک در سن پترزبورگ زندگی میکند! او در این زمینه گفته بود: من علاقه ای به پول ندارم و نمیخواهم مثل حیوانی که در باغ وحش به نمایش گذاشته میشود انگشت نما شوم. من قهرمان ریاضیات نیستم و نمیخواهم در کانون توجه دیگران باشم! او با هيچ روزنامه يا رسانه اى مصاحبه نمى كند! دعوت به تدريس در بهترين دانشگاه هاى جهان را رد مى كند و همچنان معلم مدرسه است و هر روز از مادرش مراقبت مى كند. در روسيه دكترا گرفت و فقط براى دو سال تحصيل بيشتر به آمريكا رفت و بعد از آن مشغول به كار در جهان خودش شد. هر چند وقت مقاله اى منتشر مى كند و مرزهاى علم را یک قدم جلو مى كشد! رييس انجمن رياضى جهان شخصا به سنت پترزبورگ رفت و ده ساعت با گريگورى صحبت كرد تا وى را قانع كند جوايز مهم جهانى را بپذيرد ولى گريگورى اهميتى نداد! جايزه یک ميليون دلارى ديگرى را قبول نكرد و گفت: بايد مشتركا به یک رياضيدان ديگر مى داديد! تواضع، فروتنى، علم دوستى و شخصيت اش در دوران مادى ما بى همتاست. وقتى مسئله رياضى پوينتكر كونجكشن را كه سالها مغزهاى جهان و كامپيوترهاى جهان از حل آن عاجز بودند حل كرد، بيشتر مخفى شد! كمتر ظاهر شد! دعوت كاخ سفيد، كاخ اليزه، شماره ده داونينگ استريت و كاخ كرملين را جواب نداد و بعد دعوت نامه ها را در سطل زباله پيدا كردند! او بزرگترين دانشمند زنده ای است كه بيش از هر كس به افتادگی و تواضع مشهور است. #دانشمند#گریگوری_پرلمن#ریاضیدان#باهوش#روس#سن_پترزبورگ #پوینتکر_کونجکشن#کاخ_سفید#کاخ_الیزه#داونینگ_استریت#کاخ_کرملین#تواضع#فروتنی#انجمن_ریاضی

Публикация от سبک بیان و ارتباط ‌ (@sabkebayan) Июн 14 2017 в 12:42 PDT

"جان بال" فيلسوف بريتانيايى و رييس انجمن رياضى جهان شخصا به سنت پترزبورگ رفت و ۱۰ ساعت با گريگورى صحبت كرد تا وى را قانع كند جوايز مهم جهانى را بپذيرد ولى گريگورى اهميتى نداد. او از کاخ سفید و کاخ الیزه نیز دعوتنامه های متعددی دریافت کرده است اما از حضور در مجامع بین المللی پرهیز می کند. پرلمن ملقب به کم تواضع ترین ، فروتن ترین، علم دوست ترین ریاضیدانی است که در این دوره وجود دارد.
بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی افتادگي و تواضع این ریاضیدان را تحسین کرده و سبک زندگی او را بعنوان الگویی خوب برشمردند. آنها معتقدند همه انسان ها باید طوری زندگی کنند که از آن سبک راضی و راحت باشند.
در کل با نگاهی به نظرات کاربران همه کاربران پرلمن را تحسین کرده اند و از اینکه خود را در این دنیا گم نکرده است و راحتی و آسایش خود را پیدا کرده است، بسیار ابراز رضایت کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала