سخنان پوتین درباره تحریم ها و اشتباهات ژئوپولتیک امریکا

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин отвечает на вопросы журналистов после ежегодной специальной программы "Прямая линия с Владимиром Путиным"
Президент РФ Владимир Путин отвечает на вопросы журналистов после ежегодной специальной программы Прямая линия с Владимиром Путиным - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس جمهور پوتین در گفتگو با الیور استون تاکید کرد که اشتباه بزرگ امریکا ساختن یک تهدید و دشمن ژئوپولتیک از مسکو است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در گفتگو با کارگران امریکایی تاکید که امریکا با این کار دچار اشتباه بزرگی شده است. وی همچنین درباره فواید تحریم و نگاه خود به رفورماتورهای دهه 90، ارزیابی اش از میخاییل خادارکوفسکی و باریس برزوفسکی سخن گفت.

الیور استون توضیح داد که امریکایی وقتی صحبت از تهدیدات اروپا به میان می آید، از بابت کشور روسیه دچار نوعی نگرانی می شوند. به گفته وی، از انقلاب 1917 امریکا هدف خود را نابودی کمونیسم گذاشته و بر وضعیت حاصل از اتحاد جماهیر شوروی استفاده کرده، آن را دشمن می نامد. اقتصاد امریکا بعد از جنگ جهانی دوم بر صنایع نظامی استوار است، به همین خاطر همیشه نیاز به افزایش تسلیحات دارد.

پوتین در پاسخ گفت، ما به دنبال تقابل با امریکا نیستیم، زیرا مشکلات خودمان برایمان کفایت می کند. رهبرروسیه توضیح داد که مسکو در آستانه قرن 21 یعنی سال 2001 به واشنگتن پیشنهاد کار مشترک روی دفاع ضدموشکی را ارایه داد، اما از سوی دفتر ریاست جمهوری جرج بوش پسر با مخالفت روبرو شد. در عین حال وزارت دفاع و وزارت امور خارجه امریکا اعتراف کردند که متوجه نگرانی ها هستند. اما صبحت ها در همین مرحله به پایان رسید.

به گفته پوتین، تحریم های غرب همکاری مابین روسیه و چین را تقویت کردند. وی می گوید: «ما از مدتها پیش این راهکار یعنی تقویت همکاری با چین را پیش رو قرارداده ایم و تحریم های وضع شده از سوی غرب فقط این پروسه را تسریع کردند.»

رهبر روسیه همچنین به موفقیت های جایگزیزنی واردات در کشور اشاره کرده و گفت: «سال گذشته ما توانستیم تمام نیازهایمان را خریداری کنیم و از پول نفت برای پرداخت آن استفاده کردیم. اما این کار باعث توسعه ما نشد، امروز شرایط بهتر شده است».

رو جمعه در امریکا گفتگوهای پوتین و الیور استون به زبان انگلیسی منتشر شد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала