نشست روسیه با سفرای کشورهای عربی با محوریت قطر برگزار شد

© REUTERS / Faisal Al Nasserنشست روسیه با سفرای کشورهای عربی با محوریت قطر برگزار شد
نشست روسیه با سفرای کشورهای عربی با محوریت قطر برگزار شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیران امارات، مصر، بحرین و کاردار عربستان سعودی در روسیه با نماینده ویژه پوتین از علل قطع روابط دیپلماتیک با قطر سخن گفتند.

میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و نمانیده وِیژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه وکشورهای آفریقا به درخواست سفرای کشورهای امارات متحده عربی، مصر، بحرین و کاردار عربستان سعودی در روسیه با آنها دیدار نمود. این دیدارها پیرامون مسائل قطر برگزار گردید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه روسیه: "سفرای دیپلماتیک کشورهای عربی در این دیدار به انگیزه مقامات کشورهای خود، در خصوص قطع روابط دیپلماتیک، مناسبات اجتماعی، سیستم حمل و نقل با کشور قطر پرداختند".

لازم به ذکر است، در این نشست طرفین به حل اختلافات باقی مانده در منطقه از طریق سیاسی و دیپلماتیک تاکید ورزیدند. بوگدانف تایید نمود، مسکو  به طور مداوم پی گیر راه حل دیپلماتیک است.

پیش از این، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با سلطان آل جابر وزیر امور خارجه امارات متحده عربی به بررسی بحران قطر با چند کشور عربی پرداختند.

در تاریخ 5 ژوئن، عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر اقدام به قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر، به اتهام حمایت دوحه از تروریسم نمودند. سپس مقامات لیبی، یمن، مالدیو، موریس و کومور دست به این اقدام علیه قطر زدند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала