ترکیه احداث دیوار در مرزش با ایران را آغاز کرد

© Sputnik / Mohamad MarufПограничная зона между Турцией и Сирией в районе города Касаб на севере провинции Латакия
Пограничная зона между Турцией и Сирией в районе города Касаб на севере провинции Латакия - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه پس از پایان کار احداث دیوار 700 کیلومتری در مرزخود با سوریه تدارکات برای احداث دیوار در مرزش با ایران را آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، طول این دیواربتونی 144 کیلومتر خواهد بود و طبق روایت رسمی برای جلوگیری از رخنه تروریست ها احداث می شود.

حصار سیم خاردار - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
دیوار ترکی ضد ایرانی
به گفته فکری ایشیک، وزیر دفاع ترکیه، این دیوار به ارتفاع سه متر شبیه دیوار احداث شده در مرز ترکیه بوده و به حسگرهای حرکت و دوربین های ویدیویی مجهز می شود.
به گزارش روزنامه ملیت، احداث دیوار بتونی در مرز ایران از ضرورت مبارزه با رخنه "تروریست های عضو حزب کارگران کردستان" به خاک ترکیه ناشی شده است.
به گزارش سازمان اطلاعات ترکیه بین 800 تا 1000 نفر از اعضای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در اردوگاه های (Makü, Dambat, Navur, Kotr, Keneresh Shehidan) واقع در خاک ایران مستقر هستند و پس از اجرای عملیات دوباره به خاک ایران بازمی گردند.
وزیر دفاع ترکیه ضمن تفسیر احداث دیوار تاکید کرد این اقدام علیه ایران نیست بلکه از ضرورت تامین امنیت در منطقه و مرز ناشی شده است.
خبرگزاری آنادولو سخنان رئیس شرکت ساختمانی بزرگ دولتی نرکیه بنام TOKİ را نقل می کند که می گوید:

" کار احداث دیواردر 5 مرحله انجام خواهد شد اکنون ما مناقصه را به پایان رسانده و تدارکات برای ایجاد محوطه کارهای ساختمانی را آغاز کرده ایم. در نظر داریم مرحله اول را در ماه اکتبر به پایان برسانیم. قرار است 15 نقطه ایست بازرسی در دیوار ایجاد شود. خود دیوار از بلوک های بتونی بسیار مستحکم ساخته می شود که در صورت ضرورت قابل دمونتاژ خواهند بود. مخارج احداث دیوار بطور کامل از بودجه دولتی تامین خواهد شد".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала