اقدام میهن پرستانه مغازه داران قطری

© AP Photo / Doha NewsПокупатели в супермаркете в Дохе, Катар
Покупатели в супермаркете в Дохе, Катар - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مغازه داران قطری برای نمایش علاقه خود به کشورشان تابلویی آویخته و نوشته اند که در این محل فقط محصولات قطر و کشورهای دوست به فروش می رسد.

به گزارش اسپوتنیک، این مغازه داران در اقدامی ابتکارآمیز برای نشان دادن وفاداری به کشور و اتحاد در زمان محاصره تابلویی را جلوی مغازه های خود قرارداده و نوشته اند که در این محل فقط محصولات قطر و کشورهای دوست به فروش می رسد.

سوق واقف قدیمی ترین بازار قطر است که عمر آن به چندین قرن می رسد. یک قرن پیش مردم بدوی بیابان نشین به این نقطه آمده و آن را تبدیل به بازار محلی ماهی فروشان کردند. در سال های 50 قرن بیستم این بازار بازسازی شده و امروز به یکی از نقاط جذاب برای گردشگران در دوحه تبدیل شده است.

مغازه داران می گویند: ما از محاصره اعلام شده توسط کشورهای عربی و بویژه عربستان سعودی ناراضی هستیم. این اقدام ناجوانمردانه بود. ما با بایکوت کردن اجناس آنها جوابشان را می دهیم. آنها پایشان را از حدشان فراتر گذاشته اند و ما به آنها نشان می دهیم که بدون کمکشان از عهده خودمان برمی آییم.».

در تمامی مغازه های مواد غذایی، میوه فروشی و لباس فروشی امروز برچسب فروش اجناس داخلی و کشورهای دوست به چشم می خورد. در کنار این نوشته تصویر امیر قطر تمیم بن حماد التنی و پدرش امیر سابق قطر به چشم می خورند و حتی ماشین ها پرتره این دو نفر روی شیشه های خود چسبانده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала