واکنش ایران به اظهارات ضدایرانی اخیر وزیر خارجه آمریکا

© Fotolia / Borna_Mirواکنش ایران به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا
واکنش ایران به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارت اخیر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفت که این سخنانی مداخله جویانه و نقض صریح قواعد آمره حقوق بین الملل است.

تیلرسون دیروز طی سخنانی در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا گفت که سیاست دولت آمریکا در قبال ایران، عقب راندن هژمونی و استیلای تهران و حمایت از انتقال مسالمت آمیز حکومت در این کشور است.
به گزارش "اسپوتنیک" به نقل از "تسنیم"، بحرام قاسمی امروز در نشست خبری با بیان اینکه سیاست دولت جدید آمریکا، سیاستی توام با سردرگمی، تاثیرپذیری از لقائات نابجا و واقعیت گریزی است، تاکید کرد: " بی شک تلاش برای القای اختلاف در میان صفوف متحد ملت ایران و یا شکاف در حاکمیت، از آرزوهای واهی این سخنان ناپخته و ناسنجیده است که همچون چهار دهه گذشته راه به جایی نخواهند برد. ایالات متحده از دهه پنجاه میلادی گونه های مختلف مداخله در ایران از کودتا و مداخله نظامی تا سیاست تغییر رژیم که به صورت مستمر و رسمی در سه دهه آغازین جمهوری اسلامی ایران دنبال می شده است را با شکست و شرمساری جهانی تجربه کرده که نفرت مردم ایران و بی حیثیتی جهانی برای آمریکا را به دنبال داشته است. این آزمون تجربه شده و بی فرجام، جهت گیری بی حاصلی است که قریب به چند دهه است دولت آمریکا آن را دنبال کرده و همواره نتایج معکوس آن را در مشارکت و حضور پر شور و فراگیر مردم ایران در انتخابات متعدد و با رای مستقیم و صندوق آرا در یک مردمسالاری و دمکراسی دیده است".
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران به دولتمداران جدید آمریکا هشدار داد تنها راه پیش رو برای آنها "فهم و درک درست از واقعیات ایران و منطقه و کوتاه کردن زبان بی تاثیر تهدید و عدم مداخله در امور داخلی ایران و دیگر کشورهای منطقه و نگاه و برخورد واقع بینانه، منطقی، خردگرایانه و غیر هیجانی به تحولات ایران و منطقه است".
وی افزود: "آنها باید بدانند که واقیعات تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی و حوزه تمدنی هم چون امنیت و ثبات پایدار فراتر از سوداگری و دوشیدن کشورهای منطقه و نیازمند تفکر و شناخت و خرد ورزی است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала