پوتنن: مقامات سوری آماده گفتگو با مخالفان هستند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتنن: مقامات سوری آماده گفتگو با مخالفان هستند
پوتنن: مقامات سوری آماده گفتگو با مخالفان هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار اسد رئیس جمهور سوریه آماده است با مخالفان دولت در مورد قانون اساسی جدید این کشور به مذاکره بنشیند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با الیور استون کارگردان آمریکایی سازنده فیلم مستند "گفتگو با پوتین" گفت: ما می بینیم که در برخی از کشورهای منطقه (شرق میانه) چه اتفاقاتی روی داده. در لیبی و عراق یک تراژدی اتفاق افتاد که به دلیل جریانات سیاسی نه تنها رهبران این کشورها از قدرت برکنار شدند، بلکه آنها را به قتل رساند. ما واقعا نمی خواستیم که این حوادث در سوریه هم تکرار شود، که در این صورت کل منطقه دچار هرج و مرج می شد.
پوتین در ادامه می افزاید: تمام این حوادث مزید بر علت شد که ما با بشار اسد رهبر کنونی سوریه همکاری کنیم، اگر چه میدانیم که او در بسیاری از موارد اشتباهاتی را انجام داده است. در حال حاضر بشار اسد خواهان مذاکره با مخالفان خود حتی با مخالفان مسلح خود است، وی پذیرفته با مخالفان در مورد قانون اساسی جدید این کشور همکاری کرده به مذاکره بنشیند. بشار اسد همچنین خواهان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده سوریه تحت نظارت شدید بین المللی است.

پوتین گفت: به منظور حفظ تمامیت ارضی کشورها و علاقمند به گفتگو هستیم. ما خواهان دامن زدن به درگیری ها نبوده و بر عکس خواهان صلح و آرامش از طریق گفتگوهای بین المللی می باشیم. ما واقعا نیاز به پشتیبانی آمریکا، عربستان سعودی، اردن و مصر در این زمینه داریم.

پوتین اضافه کرد:ما با دقت بسیار و گام های استوار به نتایج به دست آمده را زیر نظر داریم و تلاش می کنیم که زحمات ما به هدر نرود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала