آمریکا جنگنده های اف 15 به ارزش 12 میلیارد دلار به قطر صادر می کند

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر Американский всепогодный тактический истребитель McDonnell Douglas F-15 Eagle
Американский всепогодный тактический истребитель McDonnell Douglas F-15 Eagle - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا جنگنده های McDonnel Douglas F-15 Eagle به ارزش حدود 12 میلیارد دلار به قطر صادر می کند. به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون این خبر را که توسط تعدادی از رسانه های آمریکایی منتشر شده بود، دیشب تائید کرده است.

طوری که شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام نمود، روجر کبینس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: جیمز متیس، وزیر دفاع این کشور با حمد بن محمد العطیه وزیر مشاور در امور دفاعی قطر دیدار کرد تا آخرین گام ها برای خریداری جنگنده های آمریکایی اف 15 را با وی مورد بحث قرار دهد. به گفته کبینس، این معامله به ارزش 12 میلیارد دلار "تعامل و همکاری امنیتی بین ایالات متحده و قطر را تقویت خواهد نمود".

катар_вертолеты - اسپوتنیک ایران
تروریسم قطرمانع معامله تسلیحاتی آمریکا با این کشور نشد
به گفته سخنگوی پنتاگون، متیس و العطیه هنگام دیدار دیروز خود همچنین منافع متقابل امنیتی از جمله چگونگی عملیات فعلی علیه داعش و اهمیت تنش زدایی بین قطر و تعدادی از کشور های عربی را مورد بحث قرار دادند تا "همه شرکا در منطقه خلیج فارس بتوانند توجه خود را معطوف نیل به اهداف مشترک بکنند".
در اطلاعیه وزارت دفاع آمریکا تعداد دقیق هواپیما های اف 15 که واشینگتن قصد دارد به دوحه صادر کند، ذکر نمی شود با این حال خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد سخن بر سر 36 فروند از این هواپیما ها است.
18 نوامبر سال گذشته از فروش 72 فروند هواپیمای آمریکایی F-15QA و تجهیزات و تسلیحات مربوطه به قطر به ارزش 21.1 میلیارد دلار اطلاع حاصل شد.
McDonnel Douglas F-15 Eagle ، هواپیمای جنگنده تاکتیکی نسل چهارم آمریکا است که در همه شرایط جوی قادر به کار می باشد. این هواپیما توسط شرکت McDonnell Douglas در نیمه اول سال های 70 ساخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала