وزیر خارجه قطر تنش زدایی را هدف مشترک دوحه و مسکو در سوریه نامید

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел Катара Мухаммед Аль Тани в Москве
Министр иностранных дел Катара Мухаммед Аль Тани в Москве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر معتقد است مسئله نقش آتی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، مانع روابط مسکو و دوحه نخواهد بود چون هدف مشترک تنش زدایی در سوریه ، روسیه و قطر با وجود داشتن مواضع گوناگون باهم متحد می سازد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه قطر در مصاحبه با روزنامه روسی "ودوموستی " ضمن بیان این مطلب معتقد است تعامل همه طرفها برای حل و فصل درگیری سوریه ضرورت دارد چون وجود سوریه متحد و نه منشعب در مرزهای فعلی خود هم برای قطر و هم برای روسیه ضرورت دارد و ثبات و امنیت اولویت مشترک دو طرف در منطقه هستند.
محمد بن عبدالرحمان آل ثانی ضمنا خاطرنشان کرد اختلافاتی در زمینه روش های حصول ثبات موجود است و از جمله دوحه اسد را دارای این حق نمی داند که انتخابات برگزار کرده و در صورت پیروزی در حکومت بماند.
پیشتر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود مسکو هماهنگی روند آستانه برای حل مسئله سوریه با قطر و دیگر کشور های خلیج فارس را مهم می داند. به گفته وی وزیر خارجه قطر از فعالیت در چارچوب روند آستانه حمایت کرده و اطمینان داد که قطر هرگونه مساعدت را به این روند رسانده و برای این از جمله از تماس های خود "در زمین" بهره خواهد گرفت.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала