پوتین از کمک های مالی و سیاسی آمریکا به تروریست های چچن سخن گفت

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین : بعید نیست که ماموران اطلاعاتی آمریکا، قاتل کندی باشند
پوتین : بعید نیست که ماموران اطلاعاتی آمریکا، قاتل کندی باشند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با اولیور استون، کارگردان سینمای آمریکایی اعلام کرد ایالات متحده هنگام عملیات جنگی روسیه در چچن، به تروریست های این منطقه کمک های مالی و سیاسی می رساندند.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین در فیلم مصاحبه با استون که از شبکه تلویزیونی Showtime پخش شد اعلام کرد مقامات آمریکا کمک سیاسی به شبه نظامیان را حتی پنهان نمی کردند و این کار را بطور آشکار انجام می دادند. رئیس جمهور روسیه خاطرنشان ساخت شواهد و مدارک حاکی از این امر در دست است.
پوتین اظهار داشت در گفتگو با جرج بوش، رئیس جمهور وقت درباره این وضع صحبت کرده و حتی اسامی ماموران سرویس های اطلاعاتی آمریکا را که در قفقاز کار می کردند، ذکر نمود.
رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت: واکنش رئیس جمهور وقت امریکا بسیار درست و بسیار منفی بود و اظهار داشت به این مسئله رسیدگی خواهد کرد.
پوتین خاطرنشان کرد آمریکا با وجود صحبت درباره حمایت از روسیه و آمادگی برای همکاری با مسکو از جمله در زمینه مبارزه با  تروریسم ، در واقع از گروه های تروریستی گوناگون برای برهم زدن ثبات سیاسی داخلی در روسیه استفاده می کند.
پیشتر رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با استون گفته بود آمریکا در دام اشتباهاتش قرار دارد چون به استثنایی بودن خود صادقانه باور دارد و فکر می کند که می تواند هرکاری را که دلش می خواهد انجام دهد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала