درخواست بریتانیا برای نرمش در روابط با قطر

© AFP 2023 / Justin Tallisدرخواست بریتانیا برای نرمش در روابط با قطر
درخواست بریتانیا برای نرمش در روابط با قطر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه بریتانیا از عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین خواست که در خصوص قطع رابطه با قطر کمی نرمتر شده و از نگرانی به خاطر اقدامات شدید این کشورها در قبال دوحه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، باریس جانسون وزیر امور خارجه بریتانیا در این خصوص اطلاع داد.
در بیانیه جانسون که توسط دفتر خبری وزارت امور خارجه منتشر شده آمده است:« من به خاطر برخی اعمال تند و شدیدی که عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین علیه شریک مهم منطقه اعمال کرده اند، نگرانم. من از آنها می خواهم که در رفتارشان نرمش داشته باشند. من از همه دولت ها می خواهم که گام های فوری برای بهبود اوضاع و جستجوی راه حل سریع این وضعیت پیچیده و دشوار از طریق گفتگو و دیالوگ بردارند.»
جانسون همچنین از مقامات قطر خواست که به عقاید و نظرات دولت های همسایه توجه نشان دهد. در این بیانیه خاطر نشان شده است: « قطر شریک بریتانیا در مبارزه با تروریسم است اما دولت این کشور هر چه سریعتر باید به اتهامات حمایت از گروهک های افراطی واکنش نشان داده و اقداماتی برای ایجاد مانع در حمایت مالی از این گروه ها اعمال کند.»
روز دوشنبه جانسون با وزیر امور خارجه قطر دیدار داشت. این هفته وزیر امور خارجه بریتانیا قرار است با وزرای امور خارجه عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی ملاقات کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала