گزارش و تحلیل

آنکتاد: سرمایه گذاری در روسیه سه بار افزایش یافته است

© AFP 2023 / JOE KLAMARآنکتاد: سرمایه گذاری در روسیه سه بار افزایش یافته است
آنکتاد: سرمایه گذاری در روسیه سه بار افزایش یافته است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، آنکتاد - کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد اعلام کرد که سال گذشته شاخص سرمایه گذاری های مستقیم در گرجستان و کشور های همسود دو برابر افزایش یافته و به 63 میلیارد دلار رسید و در روسیه سه برابر افزایش یافته و به 38 میلیارد دلار رسید. این امر به پویایی بیشتر اقتصاد و ثبات بیشتر این کشورها توضیح داده می شود.

"موخیسا کیتویی" رییس آنکتاد به رادیو سازمان ملل متحد گفت: کلا این شاخص در جهان پایین است و تا میزان قبل از بحران نرسیده با این حال پیشرفت فناوری دیجیتال سبب رشد معیینی می شود بر اثر رشد سریع فناوری دیجیتال جریانات سرمایه گذاری جهانی عوض می شوند. شرکت های چند ملیتی دیجیتال پول های هنگفتی هم جذب و هم سرمایه گذاری می کنند. 75 شرکت از 100 کرپراسون مطرح این نوع در آمریکا، انگلیس و آلمان متمرکز شدند.

ما شاهد هستیم که افت قیمت مواد خام باز هم بر سرمایهگذاری در کشور های در حال توسعه تاثیر منفی می گذارد و بازسازی اندک بازار مواد خام تا اندازه ای امید می بخشد ولی موقعیت ژئوپولیتیک در خاور نزدیک این امیدواری را کمتر می کند.

ما همچنین به فروش اینترنتی اجناس اهمیت زیاد می دهیم. این شکل تجارت از همه بیشتر رشد می کند و در سه — چهار سال اخیر این داد و ستد در مقایسه با فروش های معمولی 5 برابر افزایش یافته است".

تحلیلگران می گویند که فروش الکترونیک برای ساکنان کشور های توسعه یابنده امکانات جدیدی گشوده و به پیشرفت بازرگانی خرد کمک می کند. مردم می توانند بوسیله موبایل پول دریافت و ارسال کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала