قطر: استقرار نیروهای پاکستانی در دوحه کذب است

© REUTERS / Naseem Zeitoonقطر: استقرار نیروهای پاکستانی در دوحه کذب است
قطر: استقرار نیروهای پاکستانی در دوحه کذب است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه قطر، درخواست از پاکستان برای اعزام نیروی نظامی به دوحه، جهت حمایت از این کشور در مسئله تنش با دیگر کشورهای عربی را تکذیب نمود.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر اظهار نمود، شایعه درخواست قطر از پاکستان برای اعزام نیروی نظامی به "دوحه" جهت حمایت از قطر، در خصوص قطع مناسبات کشور های عربی با دوحه را قویا" تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، وزیر امور خارجه قطر گفت: "پایگاه العدید آمریکا پایگاه اصلی در حمایت از جنگ علیه تروریسم است. هیچ کس حق ندارد بدون اجازه قطر از این پایگاه استفاده کند، اما خبر درخواست اعزام نیرو از پاکستان توسط قطر، صحت ندارد".

شایان ذکر است، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در دیدار با همتای خود «سرگئی لاوروف» در روسیه این سخنان را اظهار نمود. وزیر امور خارجه قطر، همچنین در مصاحبه با کانال تلوزیونی "روسیه 24" از پیشتیبانی های ایران و روسیه قدردانی نموده است.

شایان ذکر است، در تاریخ 5 ژوئن، عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع نمودند. این کشورهای عربی، قطر را متهم به حمایت از تروریسم نموده اند. سپس مقامات لیبی، یمن، مالدیو، موریس و کومور به این کشورها ملحق شدند. در عین حال، تعدادی از کشورهای دیگر نیز سفرای خود را از قطر فرا خواندند.

از سوی دیگر، روسیه و ایران حمایت های خود را از قطر اعلام داشته اند. ایران امروز 5 هواپیما شامل کمک های غذایی را برای دوحه ارسال نموده است. روسیه نیز به طور رسمی پیشنهاد کمک های غذایی خود را به قطر اعلام نموده است، اما قطر می گوید اکنون به این کمک ها نیازی نداریم. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала