دستگیری شش تن دیگر از عوامل حادثه تروریستی تهران

© AP Photo / Ebrahim Norooziدستگیری 6 تن دیگر از عوامل حادثه تروریستی تهران
دستگیری 6 تن دیگر از عوامل حادثه تروریستی تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کل دادگستری کردستان گفت: با رصد دقیق اطلاعاتی و امنیتی ماموران، 6 نفر از افرادی که ارتباط قطعی با عوامل حادثه تروریستی روز چهارشنبه تهران داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.

Панорама Тегерана, Иран - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اتحاد همه ایرانی ها در قبال حملات تروریستی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، در پی حوادث تروریستی تهران در مجلس شورای اسلامی و آرامگاه آیت الله خمینی و دستگیری گسترده عوامل تروریستی در ایران، علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری کردستان نیز از دستگیری 6 متهم در روزهای پس از حادثه تروریستی تهران خبر داد و گفت: با رصد دقیق اطلاعاتی و امنیتی ماموران، 6 نفر از افرادی که ارتباط قطعی با عوامل حادثه تروریستی روز چهارشنبه تهران داشتند شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: این افراد در حال حاضر در بازداشت بوده و تعدادی نیز در این زمینه شناسایی و تحت تعقیب قرار دارند و به زودی دستگیر خواهند شد.
این مقام قضایی گفت: علما و مردم استان کردستان از وقوع حادثه تروریستی در تهران بسیار آزرده خاطر شده و بیش از پیش در جهت شناسایی این مزدوران همکاری می‌کنند. بخصوص مردم شهرهای مرزی در این خصوص همکاری بسیار خوبی با ماموران دارند که قابل تقدیر است.
رئیس کل دادگستری کردستان در پایان گفت: بحمدالله با تلاش شبانه روزی ماموران امنیتی فضای امن و ایمنی در استان کردستان حاکم است و هرگونه تحرکی توسط ماموران رصد و پیگیری خواهد شد.

روز چهارشنبه 17 خرداد ماه سال 1396، چهار مرد با لباس زنانه وارد ساختمان مجلس شورای اسلامی ایران شده و شروع به تیراندازی کردند و سپس یکی از این افراد خود را منفجر کرد. وزارت کشور ایران کشته شدن یکی از این تروریست ها را تایید کرد. همچنین حمله دیگری در آرامگاه آیت الله خمینی رخ داد که یکی از مهاجمان که مجهز به کمربند انتحاری بود خود را منفجر کرد و مهاجم دوم در آرامگاه آیت الله خمینی دستگیر شد.

در پی این حادثه تروریستی 17 تن کشته و 43 نفر دیگر زخمی شدند.
گروه تروریستی "حکومت اسلامی" موسوم به داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала