بزرگترین فرش موزاییکی در تبریز(عکس)

© AP Photo / Vahid Salemiدلایل تعطیلی خانه صنایع دستی استان مازندران
دلایل تعطیلی خانه صنایع دستی استان مازندران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بزرگترین فرش موزاییکی در تبریز سوژه شبکه های اجتماعی شد.

به گزارش اسپوتنیک، تصویری در شبکه های اجتماعی پرطرفدار شده است که بزرگترین فرش موزاییکی جهان را در شهر "تبریز" به تصویر می کشد.
گفته می شود که این فرش موزاییکی در میدان شهید بهشتی تبریز ساخته شده است و طراحی و معماری میدان شهید بهشتی تبریز با هدف ایجاد منظر شهری در مرکز شهر، با نگاه به پیشینه و شهرت جهانی فرش تبریز انجام شده است. همچنین معمار برجسته این میدان، مرحوم "بهروز احمدی" بوده است که معماری آن برگرفته از نمونه موجود فرش اصیل بافت آذربایجان با طرح مشهور به "باغی" در موزه ملی فرش ایران بوده است. جالب است بدانید که قدمت این فرش به قرن 11 هجری شمسی می رسد.
گفته شده است که در طراحی و ساخت فرش موزاییکی میدان شهید بهشتی تبریز، از 12 نوع سنگ و برش 500 هزار قطعه سنگ 5*5 سانتی متر در مساحت 1226.4 متر مربع استفاده شده است که در نوع خود بی نظیرترین اثر هنری جهان به شمار می رود.
این میدان یکی از مدرن ترین میدان های ایران است و طراحی موزاییک فرش در داخل آن برای همیشه فرش زیبای تبریز را ماندگار کرده است.

#فرش_تبریز

Публикация от Ali (@samadpour) Апр 15 2017 в 8:37 PDT

کاربران بسیاری با تحسین طراحی و معماری این موزاییک فرش عنوان کرده اند که فرش تبریز یکی از خوش طرح ترین فرش های جهان می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала