بیانیه سرد کاخ سفید در خصوص حملات تروریستی تهران (ويدئو)

© REUTERS / Joshua Robertsبیانیه سرد کاخ سفید در خصوص حملات تروریستی تهران (ويدئو)
بیانیه سرد کاخ سفید در خصوص حملات تروریستی تهران (ويدئو) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نتوانست به سوال خبرنگار در خصوص بیانیه سرد کاخ سفید در خصوص حملات تروریستی داعش در تهران پاسخ مناسب دهد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار که "آیا به نظر شما لحن بیانیه کاخ سفید به حملات وحشتناک تروریستی به ایران درست بود؟ با وجود این که این حمله باعث کشته شدن چندین نفر شده است؟". سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال خبرنگار گفت: "به عقیده من، وزارت امور خارجه و کاخ سفید، هر دو پیام تسلیت خود را به مردم ایران اظهار نمودند. این یک نمونه دیگر از مسئله است که چرا کشور ما با دیگر کشورها باید متحد شوند که در مبارزه با تروریسم پیروز گردند".

خبرنگار که با این پاسخ قانع نشده بود بار دیگر می پرسد: "شما می دانید منظور من چیست! معنای برخی از جملات در این بیانیه چنین بود که گویا آنها (ایرانیان) سزاوار این حملات بودند؟ آیا این طور نیست".

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنان نتوانست به سوال این خبرنگار پاسخ دهد و پس از اصرار و عدم متعاقد شدن خبرنگار در پایان گفت: "من نمی خواهم از طرف کاخ سفید اظهار نظر آنها را بیان کنم، اما به نظر من وزارت امور خارجه و کاخ سفید، هر دو پیام تسلیت خود را به مردم ایران اظهار کرده اند".

شایان ذکر است، در دو اقدام تروریستی جداگانه در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی در تهران در روز 17 خرداد، تا کنون 17 نفر کشته و 47 نفر مجروح گردیدند. به عقیده بسیاری، بیانیه کاخ سفید در ابراز همدردی با ایرانیان بسیار جهت دار بوده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала