تابلویی که تروریست های حرم امام خمینی را به اشتباه انداخت

© AP Photo / Ebrahim NorooziПолиция у мавзолея имама Хомейни после атаки в Тегеране
Полиция у мавзолея имама Хомейни после атаки в Тегеране - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تابلویی که در حرم امام خمینی مسیر صحن حرم را به زایران نشان می دهد باعث شد که تروریست های تکفیری نتوانند به هدف ناجوانمردانه خود دست پیدا کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع خبری ایران، تروریست های تکفیری داعشی پس از ورود به حیات حرم امام خمینی با دیدن یک تابلو که به اشتباه محل صحن و ضریح را نشان می داد، از حرم دور شده و نتوانستند ماموریت خود را به پایان برسانند.

سرهنگ امید بهمنیاری در حاشیه مراسم بازسازی صحنه تروریستی حرم امام خمینی (ره) در بخشی از سخنان خود گفت:": به علت خلوت بودن محوطه، مهاجمان که بسیار شتابزده عمل می‌کردند، موفق شدند وارد حیاط مسقف حرم شده و همچنان به تیراندازی خود ادامه دهند.

در این لحظه مأموران پلیس و مأموران حفاظت حرم، مهاجمان را تحت محاصره داشتند. در داخل حیاط مسقف، تابلویی وجود دارد که سمت ورود به حرم را نشان می‌دهد.

اما بنا به دلایلی، فلش جهتی را اشتباه نشان می‌دهد؛ از این رو خوشبختانه مهاجمان که در جریان این اشتباه نبودند، به جای ورود مستقیم به داخل حرم، وارد محل گیت‌ها شدند و با عبور از یک شبستان، به داخل حیاط پشتی حرم رفتند.

در این مکان مهاجمان که متوجه شده بودند چاره‌ای جز تسلیم ندارند، اقدام به شهادت مأمور فضای سبز داخل حرم کرده و بعد از آن نیز یکی از مهاجمان در حرکتی انتحاری، خود را منفجر کرد و به هلاکت رسید و دیگری نیز توسط مأموران پلیس دستگیر شد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала