یک دقیقه سکوت اعضای شورای امنیت سازمان ملل، به یاد قربانیان حملات تروریستی تهران (ویدئو)

© REUTERS / Omid Vahabzadeh/TIMA یک دقیقه سکوت اعضای شورای امنیت سازمان ملل، به یاد قربانیان حملات تروریستی تهران (ویدئو)
یک دقیقه سکوت اعضای شورای امنیت سازمان ملل، به یاد قربانیان حملات تروریستی تهران (ویدئو) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابراز همدردی شورای امنیت سازمان ملل به یاد جانباختگان و بازماندگان دو حادثه تروریستی در مجلس ایران و حرم امام خمینی، با یک دقیقه سکوت همراه شد.

به گزارش اسپوتنیک، در روز 7 ژوئن 2017 (17 خرداد 1396) در دو اقدام تروریستی سازمان دهی شده جداگانه در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی در تهران، 17 نفر کشته و بیش از چهل نفر مجروح گردیدند.

در حادثه اول در ساعت 10:45 دقیقه صبح، چهار مرد با لباس زنانه وارد ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی ایران شدند و شروع به تیراندازی کردند. در نتیجه این تیراندازی یکی از نیروهای محافظتی جان خود را از دست داد. سپس یکی از این مهاجمان در طبقه پنجم خود را منفجر کرد. درگیری میان نیروهای انتظامی ایران و تروریست ها حدود 4 ساعت به طول انجامید که در نهایت با کشته شدن تمامی توریست ها ختم شد.

همچنین بلافاصله در حمله دیگری در آرامگاه امام خمینی، یکی از مهاجمان که مجهز به کمربند انتحاری بود خود را منفجر کرد. اما مهاجم دوم توسط نیروهای امنیتی ایران در آرامگاه امام خمینی دستگیر شد.

شایان ذکر است، گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات اخیر تهران را بر عهده گرفته است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала