دو نفر مظنون به همدستی در حادثه تروریستی تهران بازداشت شدند

© AP Photo / Ebrahim NorooziПолиция на месте нападения у здания иранского парламента в Иране
Полиция на месте нападения у здания иранского парламента в Иране - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو نفر مظنون به همدستی در حادثه تروریستی روز 7 ژوئن در تهران که از اهالی شهر روانسر ایران واقع در استان کرمانشاه هستند، بازداشت شدند.

 

به گفته اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، دو نفر در ارتباط با حمله تروریستی روز چهارشنبه در محوطه حرم حضرت امام خمینی ره و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی تهران، در شهرستان روانسر کرمانشاه بازداشت و 92 قبضه کلت کمری در ثلاث باباجانی از یک دستگاه خودرو 405 بلاصاحب توسط پلیس امنیت کرمانشاه کشف شد.
روز چهارشنبه در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن 17 تن شهید و 56 نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری پیش از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیریها به هلاکت رسیدند. 
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویستها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که درعملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند پنج تن از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب از سوی گروهک تروریستی داعش از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.»
گروهک تروریستی داعش روز چهارشنبه مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را بر عهده گرفته بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала