واکنش ها نسبت به بی احترامی فوتبالیست های سعودی به انفجار لندن (ویدئو)

© AFP 2023 / Bulent KilicТурецкий голкипер Волкан Бабаджан после второго пропущенного мяча в матче между сборными Испании и Турции на Евро-2016 во Франции
Турецкий голкипер Волкан Бабаджан после второго пропущенного мяча в матче между сборными Испании и Турции на Евро-2016 во Франции - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تیم ملی عربستان سعودی پیش از آغاز مسابقه انتخابی جام جهانی 2018 در بازی با تیم استرالیا از احترام به جانباختگان حادثه انفجار در لندن خودداری کرد.

سعودی ها می گویند که از قبل به تیم حریف اطلاع داده بودند که در این اقدام شرکت نخواهند کرد.

Вид города Эр-Рияд - столицы Саудовской Аравии - اسپوتنیک ایران
عذرخواهی عربستان به خاطر عدم شرکت تیم ملی فوتبال خود در یک دقیقه سکوت
شبکه های اجتماعی این رفتار فوتبالیست های سعودی را به شدت محکوم کردند.

پیش از سوت شروع مسابقه بین دو حریف، تیم فوتبال استرالیا در یک صف ایستاده و به احترام جانباختگان حادثه تروریستی در لندن یک دقیقه سکوت کردند. با این حال تیم حریف به تمرین و گرم کردن در زمین ادامه داد.

مقامات عربستان سعودی می گویند که از قبل به فدراسیون فوتبال استرالیا اطلاع داده بودند که در چنین برنامه هایی شرکت نخواهند کرد. این رفتار با فرهنگ آنها سنخیت ندارد.

نماینده فدراسیون فوتبال استرالیا توضیح داد که حریف ابتدا قصد پیوستن به برنامه احترام به جانباختگان را داشت… «ما به کنفدراسیون فوتبال آسیا و تیم ملی عربستان سعودی پیامی ارسال کرده و راجع به یک دقیقه سکوت برای احترام به اقدامات تروریستی در شب مسابقه و از جمله کشته شدن دو زن اهل استرالیا خبر دادیم. آنها موافقت خود را با یک دقیقه سکوت اعلام کردند. اما کمی بعد پیامی با این محتوا دریافت کردیم که اقدام مذکور با فرهنگ کشور آنها سنخیت ندارد».

در شبکه های اجتماعی این رفتار فوتبالیست های عربستان سعودی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. اندی اویت روزنامه نگار این رفتار بازیکنان فوتبال را آبروریزی نامیده است. «برای کشوری که خواستار احترام است، نشانی از احترام به سایرین نیست. افتضاح است».

لازم به ذکر است که در ماه دسامبر سال گذشته تیم فوتبال «الاهل» عربستان سعودی پیش از شروع مسابقات دوستانه با تیم بارسلون اسپانیا نسبت به تیم فوتبال برزیل که در سانحه هوایی جان باخته بودند، ادای احترام کرد.

رفتار امروز تیم فوتبال عربستان سعودی با آنچه که در بازی های دوستانه در قطر نشان داده بود کاملا متفاوت است. در دین اسلام احترام به درگذشتگان وجود دارد. با این حال تیم ملی فوتبال عربستان سعودی با این رفتار خود همه را سردرگم کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала