عربستان کانال های تحقیر کننده سیاست و اصول اخلاقی را تحریم کرد

© AFP 2023 / Karim Jaafar قرارداد روسیه و قطر برای سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری
قرارداد روسیه و قطر برای سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات عربستان سعودی دسترسی به کانال های ماهواره ای الجزیره متعلق به کشور قطر را در هتل های سراسر کشور مسدود کردند.

امروز سازمان میراث ملی و گردشگری پادشاهی عربستان ضمن اعلام این خبر تاکید کرد که مالکان و کارکنان بخش گردشگری در صورت تخلف موظف به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ 100 هزار ریال سعودی معادل 25 هزار دلار امریکا خواهند شد. بنا به حکم این سازمان ، کانال های تلویزیونی با محتوای سیاسی که از نظر ریاض به تحقیر دین، اصول اخلاقی یا سیاست عربستان سعودی می پردازند از فهرست کانال های تلویزیونی سراسر کشور حذف می شوند.

روز پنجم ژوئن بحرین، امارات متحده عربی، مصر، یمن، دولت موقت لیبی، جمهوری مالدیو و جمهوری موریس اعلام قطع روابط دیپلماتیک با دوحه کردند. دلیل قطع روابط را حمایت امارات از تروریسم و ایدئولوژی افراطی گرایی، سیاست های خصمانه و مداخله در امور دول عربی اعلام کردند. کمی بعد کشور موریتانی و جزایر کامورسک  و همچنین کشورهای اردن و جیبوتی نیز به موضع عربستان پیوسته و سطح روابط دیپلماتیک خود را با قطر پایین آوردند.

مقامات عربستان سعودی پروانه کار «الجزیره» را لغو کرده و نمایندگی شرکت تلویزیونی الجزیره را در پادشاهی عربستان تعطیل کردند.

به گفته وزارت فرهنگ و اطلاعات کشور، کانال الجزیره ضمن انتشار اخبار تضعیف کننده حاکمیت عربستان از تشکلات شورشی یمن حمایت می کند. اردن نیز به تبعیت از عربستان سعودی روز 6 ژوئن پروانه کار این نمایندگی را سلب کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала