داعش ویدئوی جدید از مهاجمان تهران منتشر کرد (عکس)

© Flickr / Global Panoramaداعش ویدئوی جدید از مهاجمان تهران منتشر کرد (ویدئو)
داعش ویدئوی جدید از مهاجمان تهران منتشر کرد (ویدئو) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه تروریستی دولت اسلامی ویدئوی جدیدی از مهاجمان تهران پیش از حملات تروریستی منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، گروه تروریستی داعش که پیش از این ویدئویی کوتاه از تروریست ها در داخل ساختمان مجلس شورای اسلامی منتشر کرده بود، ساعاتی پیش نیز ویدئوی جدیدی از این مهاجمان پیش از حملات تروریستی منتشر کرد.

در این ویدئو، سه مرد که چهره خود را پوشانده اند با سلاح هایی که در دست دارند روبروی دوربین و دو مرد دیگر پشت به دوربین نشسته اند. یکی از سه مرد نقابدار که روبه دوربین نشسته است در ابتدا دعایی به زبان عربی می خواند و سپس به زبان کردی از مردم می خواهد که جهاد کنند. این مرد نقابدار در این ویدئو می گوید: به خواست خدا جهاد را در ایران شروع می کنیم و امیدواریم که برادران عزیز به آن بپیوندند و این شمعی را که ما روشن کردیم خاموش نکنند و در تکفیر رافضیان و شناساندن آنان به همگان و قتل آنها تردید نکنند. وی در ادامه می گوید به اذن خدا خونشان را بریزید همانطور که آنان خون مسلمانان را در دیگر کشورها می ریزند. این مرد نقابدار در پایان عربستان سعودی را نیز تهدید کرده و می گوید که "آل سعود بداند که پس از ایران نوبت به آنها میرسد."

روز چهارشنبه 17 خرداد ماه سال 1396، چهار مرد با لباس زنانه وارد ساختمان مجلس شورای اسلامی ایران شده و شروع به تیراندازی کردند و سپس یکی از این افراد خود را منفجر کرد. وزارت کشور ایران کشته شدن یکی از این تروریست ها را تایید کرد. همچنین حمله دیگری در آرامگاه آیت الله خمینی رخ داد که یکی از مهاجمان که مجهز به کمربند انتحاری بود خود را منفجر کرد و مهاجم دوم در آرامگاه آیت الله خمینی دستگیر شد.

در پی این حادثه تروریستی 17 تن کشته و 43 نفر دیگر زخمی شدند.
گروه تروریستی "حکومت اسلامی" موسوم به داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала