شناسایی هویت عاملین حادثه تروریستی تهران

© REUTERS / Tasnim News Agencyشناسایی هویت عاملین حادثه تروریستی تهران
شناسایی هویت عاملین حادثه تروریستی تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران درباره هویت عاملان حوادث تروریستی تهران اعلام کرد که این افراد از برخی مناطق ایران به داعشی ها پیوسته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رضا سیف‌اللهی معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگوی ویژه خبری با صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران هویت و ملیت عوامل حادثه تروریستی امروز تهران را آشکار کرد و بیان داشت: این افراد کسانی هستند که از برخی مناطق ایران به داعشی‌ها پیوسته‌اند. در آن مناطقی که داعشی‌ها اعلام خلافت کرده بودند، با آنها همکاری می‌کردند اما با توجه به ضربات اخیر به پیکر داعش موضوع خلافت را خاتمه یافته دیدند و به نقش استراتژیک جمهوری اسلامی ایران درباره این موضوع یعنی از بین رفتن داعیه‌داری خلافت پی برده بودند.
معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد که تاکنون ۵۸ عملیات تروریستی اینچنینی از سوی سربازان گمنام امام زمان قبل از وقوع خنثی شده و از بین رفته است.
وی در پاسخ به این پرسش که چه اطلاعاتی درباره انهدام عملیات تیم تروریستی دیگری قبل از این حوادث تروریستی دارید، گفت: قبل از هر چیزی مردم باید بدانند که این اقدامات مذبوحانه از لحاظ عملیاتی فاقد ارزش عملیاتی بوده است. در حادثه تروریستی حرم مطهر دو نفر در محوطه حرم قصد نزدیک شدن به مرقد را داشتند که با هوشیاری سربازان جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی و کلانتری محل همانجا در منطقه این حرکت خفه شده و یکی از این نیروها کشته و دیگری به صورت انتحاری از بین رفت.
وی تاکید نمود: این دو نفر در محوطه عمومی حرم بودند که طبیعتاً این محدوده هیچ حفاظت و پوشش امنیتی و نظامی ندارد. باز هم در این منطقه عمومی نیروهای مستقر عکس‌العمل سریع داشتند لذا این عملیات فاقد ارزش عملیاتی بوده است.
سیف‌اللهی با اشاره به حادثه تروریستی در مجلس گفت: هدف اصلی این تروریست‌ها صحن و نمایندگان مجلس بودند اما وقتی با حفاظت آهنین روبه‌رو شدند چاره‌ای جز حضور در طبقات نداشتند. البته این تروریست‌ها از قسمت درب مراجعات مردمی با پوشش مراجعه‌کننده وارد می‌شوند. در آنجا نیروی مسلح جلوی در هم مشغول خدمت‌رسانی به مراجعات مردمی بوده است.
وی ادامه داد: مردم از این دست برای مراجعه به دفاتر نمایندگان و ملاقات با آنها وارد می‌شوند. این تروریست‌ها نیز مثل مردم عادی قصد ورود داشتند که سلاحشان را در ساک پنهان کرده و در قالب پوشش مراجعه‌کننده مردمی ظاهر شدند. این خود نشان می‌دهد که عملیات آنها فاقد ارزش است کما آنکه مجلس نیز حتی یک دقیقه از روند عادی کاری‌اش خارج نشد و جلسه علنی بدون توقف ادامه یافت. یعنی در همان زمان که این تروریست‌ها به مردم بی‌گناه تیراندازی می‌کردند جلسه علنی در حال برگزاری بود. تروریست‌ها مراجعه‌کنندگان مردمی از زن و مرد و پیر و جوان را به شهادت رساندند.
معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به پرسش دیگری درباره تدابیر اتخاذ شده جهت برقراری امنیت کامل و اشراف بیشتر اطلاعاتی گفت: اگر ما می‌گوییم که 60 تیم داعش قبل از هر اقدامی خنثی شده و دست محکمه عدالت است بدان معنا است که از این به بعد نیز هیچ جای نگرانی وجود ندارد. فرزندان آنها در سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات و سربازان گمنام و نیروهای اطلاعاتی هوشیارند و به طور جدی از مرزهای داخلی کشور مراقبت و حفاظت می‌کنند. اقدامات آفندی بخصوص در مرزها انجام می‌شود تا نطفه اصلی این شجره خبیثه خفه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала