تروریست‌ها با پوشش زنانه وارد محوطه مجلس شورای اسلامی شدند

© Fotolia / Emanuele MazzoniПанорама Тегерана, Иран
Панорама Тегерана, Иран - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون امنیتی وزیر کشور ایران اعلام کرد تروریست‌ها با پوشش لباس زنانه از درب عمومی که ارباب رجوع برای دیدار با نمایندگان حضور پیدا می‌کنند وارد محوطه مجلس و ساختمان جانبی آن شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر ، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور ایران در گفتگو با خبر سیما با بیان اینکه جلسه شورای امنیت کشور برای بررسی ابعاد حادثه تروریستی امروز در تهران تا ساعات دیگر برگزار می‌شود، اظهار داشت: گروه‌های تروریستی و تکفیری در طول چند سال اخیر بسیار تلاش کردند تا فضای کشور را ناامن کنند و در طول یکی، دو سال اخیر دهها تیم تروریستی ورود کرده‌اند و قصد اقدامات امنیتی داشتند که با اشراف اطلاعاتی که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور داشتند تمامی این اقدامات خنثی شد.
وی در ادامه افزود: حادثه‌ای که امروز رخ داد در دو نقطه بود، حدود ساعت ۱۰:۱۵ صبح اتفاق اولیه در اطراف حرم امام (ره) رخ داد که دو نفر قصد ورود به داخل حرم را داشتند که نیروها متوجه شدند و در محوطه حرم یکی از این افراد خودش را منفجر کرد و منجر به شهادت یک نفر دیگر هم شد و نفر دوم هم با درگیری که ایجاد شد به هلاکت رسید.
معاون امنیتی وزیر کشور ادامه داد: در حادثه مجلس نیز باید به چند نکته اشاره کنم اول اینکه این افراد با پوشش زنانه از مسیر محل تردد ارباب رجوع یعنی دربی که عمدتاً ارباب رجوعی که با نمایندگان مجلس و دفاترشان کار دارند از این محل وارد می‌شوند و از همان درب ورودی که با نیروهای محافظ مجلس مواجه می‌شوند اقدام به تیراندازی می‌کنند و سپس اولین کسی که در آنجا حضور داشته مورد هدف قرار می‌دهند و با رعب و وحشت وارد محوطه می‌شوند که در همان لحظات اولیه نیروهای سپاه پاسداران که مسئولیت تأمین امنیت مجلس را بر عهده داشتند وارد عمل شدند و منطقه اصلی مجلس یعنی صحن مجلس و تمام کمیسیون‌ها را تحت کنترل قرار دادند.
وی تأکید کرد: این افراد که وارد ساختمان جنبی مجلس شده بودند در مسیری که دفاتر نمایندگان مجلس قرار دارد اقدام به تیراندازی به افراد کردند و آنها را مورد هدف قرار دادند و تا این لحظه بر اساس گزارش اورژانس بیش از ۳۰ نفر مصدوم داشتیم که به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند و تاکنون شهادت دو نفر تأیید شده البته آمار قطعی را باید بعداً اعلام کنیم.
ذوالفقاری تأکید کرد: طبق گزارش‌هایی که داریم این افراد ۴ نفر بودند که وارد ساختمان جنبی مجلس شدند و تاکنون یک نفر ‌آنها کشته شده و یک نفر دیگر هم اعلام کرده‌اند که به صورت انتحاری خودش را منفجر کرده اما قطعاً هنوز تأیید نشده و در ادامه کار نیز اطراف مجلس را کاملاً به کنترل در آوردیم و همچنین قسمتی که نمایندگان مجلس در صحن و در کمیسیون‌ها حضور داشتند کار عادی خود را ادامه دادند و هیچ مشکلی برای آن قسمت به وجود نیامد.
معاون امنیتی وزیر کشور افزود: سعی شد که در آن منطقه مردم تجمع نکنند چون احتمال می‌دادیم که ممکن است از این تیم تروریستی افراد دیگری باشند که بخواهند اقدامات بعدی را انجام دهند که این قسمت‌ها هم مورد مراقبت قرار گرفت. همچنین به سراسر کشور اعلام آمادگی شد و تمام اماکنی که احتمال داده شده که ممکن است مورد اهداف گروهک‌ها قرار بگیرند مورد پوشش قرار گرفتند.
وی یادآور شد: در ادامه کار نیز احساس شد که نیاز است نیروهای ویژه یگان ویژه نیروی انتظامی وارد صحنه شود که طبق هماهنگی‌هایی که با سپاه و فرمانده نیروی انتظامی انجام شد نیروهای نوپو هم از حدود یک ساعت و ده دقیقه قبل وارد صحن و قسمتی که تروریست‌ها هستند شدند و آنها کاملاً در محاصره هستند و قطعاً تا ساعت آینده این مسأله خاتمه پیدا می‌کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала