گزارش و تحلیل

ایرانی ها از سر بریده نمی ترسند

© REUTERS / TIMA agencyایرانی ها از سر بریده نمی ترسند
ایرانی ها از سر بریده نمی ترسند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تروریست های سعودی آقای ترامپ با آتش بازی می کنند

همانگونه که شاهزاده محمد بن سلمان چند هفته پیش اعلام کرد ظاهرا سعودی ها پس از جلسه اخیر که با آقای ترامپ در ریاض داشته اند دست به کار شده اند و تروریست های خود را برای بر هم زدن امنیت در ایران بسیج کرده اند.
تا این اواخر طبق یک توافق نا نوشته جنگ میان ایران و دشمنانش بصورت واسطه ای در جاهای دیگر انجام می شد ولی ظاهرا اینان تصمیم گرفته اند که دست از جنگ واسطه ای بردارند و مستقیم رویاروی شوند.
مشخص نیست که آنهایی که در کاخ های شیشه ای زندگی می کنند توجه دارند که ایرانی ها مبتکر آجر بودند و خانه هایشان را از آجر و کلوخ می سازند.
تروریست های داعش آنقدر در رسیدن به اهداف استراتژیک ناکام ماندند که دو هدف سهل الوصول را برای کارخود انتخاب کردند. یکی محل ملاقات های مردمی در مجلس شورای اسلامی و دیگری صحن حرم امام.
آنهایی که با شرایط این دو مکان آشنایی دارند می دانند که معمولا این دو مکان محل تردد عموم هستند و خیلی راحت می توان بدون هیچ گونه بررسی های امنیتی به این مکان ها تردد کرد اما با این حال تروریست های داعش در انجام اهداف خود در هر دو مکان ناکام ماندند.
دلیل این که می گویم ناکام ماندند این است که در مجلس اینان تلاش داشتند وارد صحن علنی مجلس شوند که دم درب ورودی کم آوردند و در حرم امام هدف اصلی رسیدن به صحن امام خمینی (ره) بودند که آنجا هم ناکام ماندند.
اینکه اینان توانسته باشند مقداری فضای امنیتی شهر را بر هم بزنند را شاید بتوان تنها موفقیت این تروریست ها دانست.
به هر حال ماجرای حمله عرب ها به قطر و پس از آن حمله تروریستی در تهران را نمی توان دور از نقشه ها و برنامه هایی که در اجلاس ریاض سعودی ها مجوز آن را از ایالات متحده دریافت کرده اند دانست.
بدیهی است با توجه به اینکه نیروهای طرفدار ایران در سوریه و عراق روز به روز پیشرفت می کنند و در حال نابودی تروریست ها می باشند اینان به فکر افتاده اند که آشوب را به داخل ایران منتقل کنند.
اما ظاهرا فراموش کرده اند که برای ایران بسیار راحت تر است تا آشوب را به قلب آنها برساند تا برای آنها.
حدود چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران می گذرد وهمه تلاش های دشمنان ایران طی همه این سالها ناکام مانده اما در مقابل هر قدمی که همپیمانان آمریکا در مقابل برداشته اند با بن بست مواجه شده.
ایرانی ها طی این چهل سال هم جنگ با عراق که مورد حمایت و پشتیبانی عربستان سعودی و ایالات متحده و همپیمانانش بود را تحمل کردند و هم اینکه با توطئه ها و تروریست های آنها مقابله کردند و اینگونه نیست که با یک یا دو تیر اندازی بتوان رعب و وحشت در میان آنها ایجاد کرد اینجا تهران است نه واشنگتن و یا ریاض و "مردم تهران و ایران از سر بریده نمی ترسند"، اما آیا واشنگتن ویا ریاض هم همین شرایط را دارند؟
بدیهی است که تحقیقات در مورد پیدا کردن عاملان این حوادث قبل از نوشتن این مقاله شروع شده و بدیهی است که ایرانی ها سرنخ های مرتبط با این عملیات تروریستی را پیدا خواهند کرد اما به هر حال آنهایی که طرح چنین عملیات تروریستی ای را ریخته اند باید هر لحظه انتظار پاسخ ایران را داشته باشند و آنوقت است که مشخص می شود مردمان کدام کشورها از سر بریده می ترسند.
حال می توانند امتحان کنند به خانه های آجری ایرانی ها سنگ اندازی کنند ولی تاوان درهم ریختن کاخ های شیشه ای شان گردن خودشان است.
آنهایی هم که بازی با آتش را شروع کرده اند باید بدانند که آتشی که به پا کرده اند آنها را زودتر خواهد سوزاند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала