گزارش و تحلیل

نتایج همایش بین الملل اقتصادی سن پترزبورگ سال 2017

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر نتایج همایش بین الملل اقتصادی سن پترزبورگ سال 2017
نتایج همایش بین الملل اقتصادی سن پترزبورگ سال 2017 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برنامه این همایش با شرکت بیش از 500 محقق مطرح روسیه، اروپا، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و آسیا – نماینده مکتب ها و انتستیتو ها و محافل بازرگانی سراسر جهان تهیه شده بود.

اقتصاد جهانشمول تلاش می کند نقطه جدید توازن را پیدا کند. همانا پیرامون این موضوع جهانشمول بحث های بازرگانی جریان یافته بود.
یک موضوع مهم دیگر گذار اقتصاد جهانی به شیوه جدید اقتصاد بود. مساله مورد بحث در باره اقتصاد روسیه، استراتژی روسیه در شرایط جدید بود. درک لزوم تامین "کیفیت رشد" جای عصر برتری اقتصاد مبنی بر استخراج مواد خام و آهنگ بالای رشد اقتصادی را می گیرد. اعمال تحریمات علیه روسیه سبب آن شد که در این کشور فرایند جایگزینی واردات شروع شود.
تعداد اقدامات کاری در همایش کنونی سن پترزبورگ در مقایسه با سال گذشته عملا دو برابر بیشتر شد. 127 اقدام به شکل جلسه، میز گرد، مناظره تلویزیونی، صبحانه و گفت و گوی کاری برگزار شد. برای اولین بار پس از وقفه سه ساله در چارچوب همایش اقتصادی سن پترزبورگ گفت و گوی بازرگانی.روسیه — آمریکا با حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه برگزار شد.
در حاشیه همایش بین الملل اقتصادی سن پترزبورگ سال 2017 نشست گروه بازرگانان کشور های بیست، کنفرانس های بریکس و سازمان همکاری های شانگهای و اجلاسیه ویژه 19 — مین جشنواره جهانی جوانان و دانشجویان ماه اکتبر سال جاری در سوچی برگزار شدند.
همچنین دارندگان جایزه نوبل همراه با آکادمی علوم روسیه نشست خود را با عنوان "نگاه علم به آینده" را در چارچوب همایش بین الملل اقتصادی سن پترزبورگ برگزار کردند.
در این همایش همچنین به برند "ساخت روسیه" توجه خاص مبذول شد. هدف استراتژی مربوطه هماهنگ کردن برخورد ها به پیشبرد و عمومی کردن این برند است و قرار است که این کار در فرمت یک پروژه ملی انجام شود.
نمایندگان بسیاری کشور های خارجی همایش پترزبورگ را بعنوان وسیله موثر برای پیشبرد پروژه های سرمایه گذاری خود را انتخاب می کنند. امسال جمهوری هند و جمهوری صربستان از این فرصت استفاده کرده و غرفه های خود را در سالن همایش پترزبورگ افتتاح کردند. هند اعلام کرد که مایل است نیروهای مسلح خود را به مبلغ 150 میلیارد دلار به روز سازد. نارندرا مودی نخست وزیر هند شخصا در محل این همایش با استانداران و رییسان جمهوری های روسیه دیدار کرد.
امسال تعداد شرکت کنندگان همایش اقتصادی سن پترزبورگ بی سابقه و بیش از 14 هزار نفر بود. آنها بازرگانان، سران سازمان های بین المللی، مقامات رسمی، دانشمندان و روزنانه نگارانی از 143 کشور بودند از جمله سران 700 شرکت روسی و 400 شرکت خارجی. حضور شرکت های آمریکایی، آلمان، چین، ایتالیا، ژاپن و دیگر کشور ها گسترده بود.
در این همایش همچنین سیاستمداران خارجی مطرح — آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد و محمد سانوسی بارکیندو دبیر کل اوپک سهم گرفتند.
شرکت کنندگان همایش از نمایشگاه پروژه های سرمایه گذاری دائر شده در 25 غرفه دیدن کردند.
3000 روزنامه نگار نماینده 800 رسانه از 45 کشور کار این همایش را پوشش خبری دادند.
نشست عمومی با شرکت ولادیمیر پوتین رییس جمهور فدراسیون روسیه، نارندرا مودی نخست وزیر هند، کریستیان کرن صدر اعظم اتریش و نیز ایگور دودون رییس جمهور ملداوی، اقدام اصلی این همایش شد. 83 کانال تلویزیونی اروپا و آفریقا عضو دفتر اروپایی رادیو و تلویزیون جریان این نشست را پخش کردند. همچنین کانال دولتی تلویزیونی هند "دوردرشان" و 11 کانال ماهواره ای، این جلسه را پخش کردند. از طریق شبکه ان بی سی جلسات همایش سن پترسبورگ را در سراسر آمریکا تماشا کردند. در چین گزارش های تهیه شده در سن پترزبورگ نیز مخابره شدند. گروه های تصویربرداری 28 کشور در محل های همایش کار کرده و گزارش های زنده در باره حوادث جاری را پخش نمودند.
در کار این همایش مقام های عالی سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل متحد، آژانس بین المللی انرژی اتمی، همایش کشورهای صادر کننده گاز، شورای جهانی انرژی، کمیته بین المللی صلیب سرخ و بانک جهانی شرکت کردند.
امسال در همایش سن پترزبورگ 475 توافقنامه سرمایه گذاری، یادداشت، و توافقنامه در باره نیات به مبلغ کل 1879/9 میلیارد روبل به امضا رسیده است(آنها توفقاتی می باشند که از نظر بازرگانی محرمانه نیستند).

با ارزش ترین آنها از این قرار می باشند:
توافقنامه کنسرن شیمی آلمان "لینده گروپ" با پروژه "تایف" روسیه در باره ساخت مجتمع جدید تولید اتیلن بر پایه کارخانه "نیژنه کامسک نفته خیم" به مبلغ 600 میلیارد روبل (6 میلیارد دلار)،
توافقمانه شرکت دولتی "روس اتم" روسیه و کرپراسیون انرژی اتمی هند در باره ساخت بلوک های 5 و 6 نیروگاه اتمی "کودانکولام" به مبلغ 239/4 میلیارد روبل (4/2 میلیارد دلار)،
توافق ها در باره نیات شهر سن پترزبورگ و بانک اوراسیایی توسعه و بانک "وه ته به" در باره شرکت در ساخت پلی بر رود نوا در ناحیه خیابان های فایانسووایا و زولنایا در بخش شرقی اتوبان سریع السیر سن پترزبورگ به مبلغ 150 میلیارد روبل.
برای اطلاع و مقایسه: در 2015 در چارچوب همایش سن پترزبورگ 205 توافقنامه و در سال 2016 رویهمرفته 356 توافقنامه به امضا رسیده بود.
بنیاد "روس کنگرس" به قصد پیشرفت دادن محل های جدید معاشرت یک سلسله توافقات را به امضا رساند، از جمله در باره همکوششی با آژانس "ایتوست ایندیا"، با اتاق فدرال اقتصاد اتریش(با حضور کریستیان کرن صدر اعظم فدرال اتریش و آنتون کوبیاکف مشاور رییس جمهور روسیه)، با همایش بین المللی اقتصاد، با اتاق صنایع و بازرگانی صربستان، بلاروس، با انستیتوی پیشبرد صادرات و سرمایه گذاری های اکوادور، با اتحادیه بازرگانان کانادا در روسیه و اوراسیا، با اتحادیه های بازرگانی فنلاند و سوئد، با بنیاد توسعه و حمایت باشگاه بین المللی مناظره "والدای".
به دستور رییس جمهور فدراسیون روسیه از سال جاری در جریان این همایش ها بخش جوانان افتتاح شده و به کار دائمی خواهد پرداخت.
تاریخ برگزاری همایش بین المللی اقدصادی بعدی در سن پترزبورگ از 24 تا 26 ماه مه 2018 اعلام شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала