درخواست انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس

© AFP 2023 / Gil Cohen-Magenدرخواست انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس
درخواست انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سنای آمریکا از دونالد ترامپ خواست بر اساس مفاد قانون سال 1995 برای انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل به شهر بیت المقدس پابرجا باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اگزماینر، مجلس سنای آمریکا با 90 رای موافق در مقابل صفر رای مخالف قطع نامه مربوطه را تصویب کرد.
دونالد ترامپ در زمان کمپین انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 قول داد که سفارت آمریکا در اسرائیل را در زمان ریاست جمهوری‌اش از شهر تل‌آویو به شهر بیت‌المقدس منتقل کند اما در تاریخ اول ژوئن حکمی را برای باقی ماندن این سفارتخانه در شهر تل‌آویو تا اطلاع ثانوی امضا نمود.
کاخ سفید اعلام کرد برای آنکه شانس دستیابی به توافق صلح میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین حفظ شود این کار را کرده است.
در قانون سال 1995 از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته شده بود تا 31 مه 1999 این سفارتخانه به بیت‌المقدس منتقل شود و یا در غیر این صورت هر شش ماه یکبار یک فرمان تعویق صادر شود.
میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا روز دوشنبه در صحن مجلس سنا حمایت از این قطع نامه را خواست.
وی خاطر نشان نمود: هرچند ما می‌دانیم اسرائیل با تهدیدهای مختلف مواجه است اما پیامی که از جانب دو حزب به تصویب این قطعنامه فرستاده می‌شود نشان دهنده تعهد آمریکا به ایستادن کنار دوستان اسرائیلی خود است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала