یک میلیون دلار برای سخنرانی باب دیلن

© AP Photo / Chris Pizzelloیک میلیون دلار برای سخنرانی باب دیلن
یک میلیون دلار برای سخنرانی باب دیلن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرهنگستان سوئد خبر داد که سخنرانی اجباری باب دیلن ، برنده جایزه نوبل ادبیات سال 2016 را دریافت کرده است و وی جایزه نقدی 922 هزار دلاری نوبل را خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، سارا دانیوس دبیر فرهنگستان سوئد اطلاع داد که این سخنرانی بسسیار خارق العاده بوده است. سخنرانی دیلن روز یکشنبه ۱۴خرداد در لس‌آنجلس به مدت 26 دقیقه ضبط شده در وبسایت نوبل قرار گرفته است.
به گفته دبیر فرهنگستان سوئد دریافت این سخنرانی یعنی پرونده جایزه نوبل ادبیات باب دیلن بسته شده است. دیلن به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ترانه‌سرایان جهان ، در ماه آوریل مدال و دیپلم جایزه نوبل را دریافت کرد اما برای دریافت جایزه نقدی خود سخنرانی نکرد.
این جایزه برای ستاره راک جایزه‌ای ‌بسیار بحث برانگیز بود چرا که پیش از او به چهره‌های بزرگ دنیای ادبیات چون ویلیام فاکنر، گابریل گارسیا مارکز و آلیس مونرو اهدا شده بود. البته او تا مدت زمانی طولانی هیچ واکنشی به این رویداد نشان نداد و حتی در مراسم نوبل در استکهلم نرفت.
در این سخنرانی دیلن درباره ارتباط میان ترانه‌هایش و ادبیات سخن گفته است. دیلن بیان داشت: «وقتی جایزه نوبل ادبیات گرفتم، در شگفت بودم که چه رابطه‌ای میان ترانه‌های من و ادبیات وجود دارد.»
دیلن نخستین ترانه‌سرای برنده جایزه نوبل ادبیات است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала