حمایت نخبگان قطر از ایران

© Fotolia / Kingslygدوحه پایتخت قطر
دوحه پایتخت قطر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تصمیم کشورهای عربی برای بی اعتبار کردن کمپین نخبگان قطر انجام شد.

گئورگی لوکیانوف  کارشناس  مناسبات  بین الملل  در خاورمیانه  در این خصوص گفت: «فشار دیپلماتیک فرایند مناسبات  داخلی  کشورهای  عربی  بدون « اثر آمریکایی» است.  تصمیم  یکسری از کشورهای  عربی   جهت قطع مناسبات دیپلماتیک  با قطر  یک اقدام  سختگیرانه  است که با  خط مشی  دوحه  جهت دریافت مقام  بازیگر  مهم در منطقه  خاورمیانه  مرتبط است.

جنجال مرتبط با گویا حمایت   نخبگان قطر  از ایران  توسط رسانه های عربی  در هفته اخیر  دامن زده شد. قطر می خواست بدین ترتیب استقلال سیاسی  خود را به نمایش  بگذارد. اختلاف نظر ریشه ای  در باره «  نقاط داغ» در جهان عرب بین  قطر و عربستان سعودی محسوس است که به  بحران های سوریه، یمن و لبنان مربوط می شود».

 

به عقیده کارشناس ، آمریکا  بازیگری  در فراسوی  جهان عرب است  که می تواند بر اوضاع تأثیر بگذارد. آنچه به  دورنمای  مناسبات بین  دوحه و مسکو مربوط می شود، کافیست واقعیتی یادآور شود  که قطر یکی از  شرکت کنندگان  معاملات  خصوصی سازی «  روس نفت» شد.  به این ترتیب،   اختلافات  سیاسی هر چه باشد  مناسبات اقتصادی  پیشرفت خواهند کرد. اگر برای قطر در شرایط کنونی استفاده از  کمک مسکو سودآور باشد ، قطر می تواند  در عوض  دریافت حمایت به گونه دیگر قیمت خوبی برای  روسیه در نظر بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала