مرکز ویژه جاسوسی سیا از ایران

© AFP 2023 / Saul Loebمرکز ویژه جاسوسی سیا از ایران
مرکز ویژه جاسوسی سیا از ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه وال استریت ژورنال اطلاع داد: تشکیل این مرکز نشان دهنده تصمیم دولت ترامپ برای تبدیل ایران به یک هدف و اولویت مهمتر برای جاسوسان آمریکایی ست.

این مرکز بانام «مأموریت ایران» تحلیل گران، پرسنل و متخصصان عملیاتی رااز سراسر سیا برای افزایش قابلیت های این سازمان از جمله انجام دادن اقدامات مخفی جمع کرده است.
مرکز ماموریت ایران مانند مرکز جدید مأموریت کره شمالی است که سیا ماه گذشته آنرا تشکیل داد تا با تلاش های کره شمالی برای توسعه موشک های دور برد هسته ای مقابله نماید.
سیا تشکیل سازمان جدیدی در ارتباط با ایران را آشکارا اعلام نکرده است.
مایک پمپئو مدیر سیا از جمله افرادیست که جنگ طلبی دیرینه ضد ایرانی دارد و تأکید او بر تهدید ناشی از ایران برای منافع امنیت ملی آمریکا در ایجاد این مرکز جدید نقش داشته است.
در ماه آوریل، پمپئو در نخستین اظهارات عمومی اش گفته بود که ایران «در حال پیشرفت است.»
هم پمپئو و هم دونالد ترامپ از منتقدان توافق هسته ای هستند. مدیر سیا توافق هسته ای را یک «اشتباه» برای امنیت ملی می داند.
پمپئو برای هدایت این گروه جدید مایکل دی آندری افسر کهنه کار اطلاعاتی را برگزیده که اخیرا بر برنامه این سازمان در ارتباط با حملات هواپیماهای بدون سرنشین مهلک نظارت داشت روزنامه نیویورک تایمز پیشتر از انتصاب دی آندری برای هدایت مرکز مأموریت ایران خبر داده است.
دی آندری که مدیر سابق مرکز مبارزه با تروریسم سیاست، از جمله مدیرانی است که مسلمان شده است. برخی از مقامات آمریکایی در ارتباط با آنچه که آن را موضع تهاجمی او در قبال ایران می دانند، ابراز نگرانی کرده اند.
ترامپ در سفر ماه گذشته خود به فلسطین بیان داشت که «هرگز نباید به ایران اجازه داده شود یک سلاح هسته ای در اختیار داشته باشد؛ هرگز.»

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала