رشوه گیری مشاوران ترامپ از عربستان

© REUTERS / Jonathan Ernst رشوه گیری مشاوران ترامپ از عربستان
رشوه گیری مشاوران ترامپ از عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سی ان ان اطلاع داد : دولت عربستان سعودی قبل از سفر ترامپ به این کشور ، سه شرکت لابی در آمریکا را برای پرداخت رشوه اجاره کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سی ان ان عربی نوشت: این شرکت ها گروه مرموزی از مشاوران سابق دارند و درآمد سالانه آنها 5 میلیون و 400 هزار دلار است.
طبق این خبر سعودی ها شش شرکت لابی در آمریکا را پس از انتخاب ترامپ به فهرست لابی های خود در این کشور اضافه کرده اند تا روابط خراب میان خود و واشنگتن را اصلاح نمایند و از ترامپ که در دوران نامزدی ریاست جمهوری به آنها حمله کرده بود و هم اکنون به همراهشان تبدیل شده به نفع خویش بهره برداری کنند.
وزارت کشور عربستان سعودی در ماه می یک روز پس از اینکه ترامپ اعلام کرد قصد سفر به عربستان را دارد، با پرداخت مبلغ 5 میلیون و 400 هزار دلار گروه 'سونوران' در ایالت آریزونا به عنوان مشاور دولت در امور تجاری اجاره کرد. این مبلغ حتی در مقایسه با فعالیت های پر سود جهت اعمال فشار بر دولت های خارجی مبلغ هنگفتی به حساب می آید.
فعالیت های گروه سونوران ظرف چند سال گذشته بر عناصر داخلی خرده پا از جمله شرکت های فناوری در کالیفرنیا تمرکز یافته بود و تا دسامبر در زمینه برعهده گرفتن نمایندگی دولت های خارجی هیچ تجربه ای نداشت اما دارای روابط گسترده ای با ترامپ است.
دولت عربستان سعودی سال های طولانیست که بر گروه های لابی درواشنگتن تکیه می کند و سالانه میلیون ها دلار به آنها پرداخت می کند و با برخوردار بودن از قراردادهای پشتیبان در28 کشورپس از ژاپن با داشتن 47 کشور از این نظر دومین کشورجهان محسوب می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала