روند رو به رشد واحدهای تجارت خرد در روسیه

© Sputnik / Alexei DanichevФлаги стран-участниц у "ЭкспоФорума" перед открытием XX Санкт-Петербургского международного экономического форума
Флаги стран-участниц у ЭкспоФорума перед открытием XX Санкт-Петербургского международного экономического форума - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزهای اول تا سوم ژوئن بیست و یکمین نشست بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ در پایتخت شمالی روسیه برگزار می شود.

این نشست یکی از بزرگترین عرصه های گفتگو بین تجار و بحث و مناظره حول مسایل اقتصادی است. خبرگزاری «راسیا سیودنیا» نیز به پوشش خبری این نشست را برعهده دارد.

در نشست بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ معمولا مقامات اول کشورها، اعضای دولت روسیه، مدیران منطقه و شرکت های بزرگ روسی و جهانی و همچنین فعالان اجتماعی و سیاسی معمولا شرکت می کنند.

امسال موضوعات کلیدی مرتبط با تحلیل جریانات اصلی اقتصاد جهانی و دستورکار روز روسیه در حوزه تجارت و همچنین مشکلات سرمایه انسانی به عنوان یکی از طیف های کلیدی توسعه در این نشست به بحث گذاشته شد.

الکساندر کالینین رییس سازمان غیردولتی تجار خرد و متوسط تحت عنوان «تکیه گاه روسیه» در گفتگو با رادیو اسپوتنیک به سوالات خبرنگار ما درباره توسعه تجارت خرد  متوسط در روسیه پاسخ داد. وی در این رابطه می گوید: «برای سومین سال پیاپی پیش از شروع نشست اصلی، برنامه تجارت خرد و متوسط برگزار می شود. امسال ما شاهد حضور بی سابقه هیات های خارجی بودیم. بوجود آوردن شرایط مناسب در جامعه، جذاب کردن تجارت، شکوفاشدن توانمندی های میلیون ها نفر در تجارت خرد و متوسط باید در کنار سایر موضوعات دستور کار روز که شب گذشته به بحث و بررسی گذاشته شد، رشد و توسعه پیدا کنند».

به گفته الکساندر کالینین، در دو سال گذشته تنظیم کننده های بازار در بخش تجرت خرد وضعیت بهتری پیدا کرده اند. وی در ادامه می گوید: «این موضوع که در یک سال گذشته تعداد واحدهای تجارت خرد در روسیه 10 درصد رشد داشته اند، گویای حقایق بسیاری است. و اگر در سال گذشته تعداد واحدهای مذکور 5،5 میلیون واحد برآورد می شد، امسال تعداد آنها به 6 میلیون واحد افزایش یافته است. یعنی در واقع 500 هزار شرکت جدید در طول یک سال گذشته افتتاح شده است. ما این روند را یک موفقیت می دانیم. حتی همکاران ما از چین و کشورهای اروپایی نیز به این موضوع اشاره کرده اند».

الکساندر کالینین در عین حال توجه را به این موضوع جلب کرد که در امر توسعه تجارت برنامه های آموزشی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. زیرا بازار پیوسته در حال توسعه است.

وی در همین رابطه توضیح داد:«امروز شرایط به گونه ای است که همه چیز در بازار به سرعت تغییر می کند. برخی مدل هایی که سال های متمادی کار کرده اند، امروز از دور خارج می شوند. مردم مجبور می شوند از تجارت بیرون بیایند. به عنوان مثال، فرمت کار به شکل مغازه زیر خانه تغییر کرده و رقابت در شبکه ها بوجود می آید. آنها سرمایه در اختیار دارند اما می ترسند اشتباه کنند. زیرا سرمایه اولیه زیاد نیست و نمی دانند با آن چکار کنند. برنامه آموزشی برای این بخش مهم است. من می خواهم توجه افراد را به برنامه مرکز صادرات روسیه برای صادرکنندگان جلب کنم. این برنامه رایگان است و باید از آن استفاده کنند. برنامه دیگری هم برای آموزش وجود دارد که «زبربانک» همراه با شرکت «گوگل» آن را اجرا می کنند. این برنامه هم رایگان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала