گزارش و تحلیل

غرب تدریجا "تهدید روسی" را به فراموشی می سپرد

© Sputnik / Aleksei Nikolskiyغرب تدریجا "تهدید روسی" را به فراموشی می سپرد
غرب تدریجا تهدید روسی را به فراموشی می سپرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با روزنامه Le Figaro کشورهای غربی را "متوقف به ساختن تهدید های تخیولی روسی" فرا خواند و به جای آن دعوت نمود همکاری را روی مسایل امنیت بین المللی و تقابل با تروریسم متمرکز سازد.

جناب رئیس جمهور در بخشی از مصاحبه تأکید نمود که "به ساختن تهدیدهای تخیولی روسی و جنگهای پیوندی و غیرو خاتمه بدهید. در ذهن آن را ترسیم نموده بعدا خود تان را می ترسانید و بر اساس آن هم دورنمای سیاست را فرمول بندی می کنید".
در قسمت دیگر مصاحبه مربوط به "طوفان سیاسی" که گویا بر اثر "دخالت مفروضی روسیه" در انتخابات سال 2016 ریاست حمهوری ایالات متحده، واشنگتن را فرا گرفته، رئیس جمهور روسیه خاطر نشان نمود که روسیه هیچ نوع تأثیری روی روند دمکراتیک کشورهای غربی نمی داشت. به قول رئیس جمهور "روسیه هیچ وقت مصروف این چنین دسیسه ها نبوده، ما به آن احتیاج هم نداریم و هیچ منطقی در این کار نمی بینیم".
به عقیده ایگور شاتروف، دانشمند علوم سیاسی و معاون رئیس موسسه ملی توسعه ایدئولوژی معاصر، برای غرب دشوار است از محور کلیشه و تنگ اندیشی دوری بگیرد. کارشناس مزبور در مصاحبه با رادیو Sputnik در این مورد می گوید:صدا
"به نظرم ما شاهد اینرسی یا ماندگی در جا که در جامعه سیاسی غرب موجود است می باشیم. در غرب به تصویر روسیه به عنوان دشمن عادت کرده اند، تصویری که مبتکر آن مقامات قبلی ایالات متحده بوده و مدت زمان طولانی مورد پشتیبانی بعضی ها می باشد. پاک کردن ذهنیت از این انگیزه برای غرب بسیار دشوار است. پس احتیاج به داستانها و تهدیدهای جدید است. حالا تهدید نو به عنوان "هکرهای روسی" ساخت و بافت می نمایند".
هم زمان به عقیده مخاطب مزبور، وصعیت باید دگرگون شود. مفسر رادیو Sputnik در ادامه تحلیل خود می گوید:صدا
"فکر می کنم این کف خشم و هیجان دهان تدریجاً فرو می نشیند. و باید به گوشزد ولادیمیر پوتین مبنی بر آن که تروریسم بین المللی، تهدید واقعی می باشد توجه کرد. به نظرم، تروریسم بین المللی باید به هر صورت جامعه غربی را به اتحاد و مشترکاً مقابله کردن در برابر این تهدید وادار کند. و گرنه موج اعمال تروریستی از غرب دست بردار نیست. در مصاحبه آقای پوتین باز هم تلاش می نماید آن را به یاد غرب بیاورد. هم زمان وی تأیید می نماید که موضع ما لاین تغییر است. به قول معروف، آب سنگ را صیقل می نماید، دیر یا زود این حرفها باید شنیده شود. و امیدوارم ابعاد سیاسی هم عوض می شوند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала