گزارش و تحلیل

بازنگری ارتباط با روسیه از طرف اتحادیه اروپا

© Sputnik / Alex MacNaughtonبازنگری ارتباط با روسیه از طرف اتحادیه اروپا
بازنگری ارتباط با روسیه از طرف اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنگلا مرکل ، صدر اعظم آلمان بیان داشت : روابط قدیمی ایجاد شده با آمریکا برای آلمان مهم است و آنها همینطور باقی خواهند ماند.

مرکل در کنفرانس خبری مشترک در برلین با نخست وزیر هند نارندرا مودی گفت: "ارتباطات ترانس آتلانتیک برای ما مفهوم بسیار مهم و تاریخی دارند و در آینده هم همینطور باقی خواهد ماند. " وی افزود که ارتباطات ترانس آتلانتیک مفهوم برجسته ای دارند و به بحث و گفتگوهای ویژه ای که اتفاق می افتد، وابسته نیستند.
پیشتر صدر اعظم آلمان گفته بود که اروپا دیگر نمی تواند روی دیگران تکیه کند و باید سرنوشتش را با دستان خودش بسازد. ضمنا مرکل تاکید کرد که باید ارتباطات دوستانه با آمریکا و بریتانیا حفظ شود اما باید به ارتباطات خوب با فرانسه اهمیت ویژه ای قائل شد. بسیاری از رسانه ها این بیانیه را گواه رشد تناقضات بین آلمان (اتحادیه اروپا به طور کل) و آمریکا تلقی کردند.
ایگور کاوالیوف، معاون اول گروه اقتصاد و سیاست جهان مدرسه عالی اقتصاد در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک یادآوری نمود که تناقضات بین منافع آمریکا و اتحادیه اروپا همیشه وجود داشتند. یکی از نمونه های آن ، الحاق کشورهای اروپایی به تحریم های علیه روسیه تحت فشار آشکار واشنگتن است.
من نمی توانم بگویم که اتحادیه اروپا و آمریکا همیشه سازمان دهی شده ، واحد و غیر قابل تفکیک بودند. تناقضات همیشه وجود داشتند. می توان جنگ های تجاری ، تقابل بین بویینگ و ایرباس و برخی نمونه های دیگررا به یاد آورد. اتحادیه اروپا تحت فشار و دستور آمریکا به جنگ تحریمی علیه روسیه ملحق شد. ضمن اینکه هزینه اقدامات متقابل علیه روسیه برای اتحادیه اروپا بسیار بیشتر از آمریکاست. اگرچه حجم تجارت و منافع متقابل بین روسیه و اتحادیه اروپا و روسیه و آمریکا غیر قابل سنجش است.
این کارشناس معتقد است که اتحادیه اروپا به طور اجتناب ناپذیر به سمت ازسرگیری ارتباطات سازنده با روسیه پیش می رود اما این حرکت بعید است که سریع و تند باشد.
مسئله ارتباط با روسیه بدون شک بررسی خواهد شد اما من فکر می کنم نباید انتظار داشت که خیلی سریع اتفاق بیافتد. در هر صورت اختلاف نظرها در اتحادیه اروپا در این مسئله وجود دارد. برخی از کشورها به طور جدی از تحریم ها آسیب می بینند و در آنجا در سطوح مختلف از هر طرف به گوش می رسد که باید به این تناقضات خاتمه داد. اما نمی توان و بسیار دشوار است که در یک لحظه آنرا برداشت و تمام کرد. بعلاوه این باید تصمیم مشترک تمامی کشورهای اتحادیه اروپا باشد و این خود دشواری دیگریست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала