گزارش و تحلیل

سبزی و میوه سوریه برای روسیه

© Fotolia / Mimagephotosسبزی و میوه سوریه برای روسیه
سبزی و میوه سوریه برای روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمپانی " آدیگ یوراک" شهر مایکوپ، قرارداد یک ساله ای را با یکی از شبکه های بزرگ تجاری " ماگنیت" به منظور خرید سبزیجات و میوه از سوریه منعقد کرد.

اسلان پانش، صاحب این کمپانی اطلاع داد که تا آخر تابستان قصد دارند تا شش هزار تن محصول به روسیه وارد نمایند و در سال آینده این میزان به 80 تا 90 هزار تن خواهد رسید.
توافق مربوط به واردات میوه ها و سبزی از سوریه در ماه مارس سال 2018 بدست آمد. اما آن زمان مشکلات بسته بندی و کیفیت محصول مشکلاتی را برای خرید آن ایجاد نمود.
میخاییل بلیایف، کارشناس ارشد آژانس آنالیز و تحلیل " فینِک" در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک خاطر نشان کرد که درمسئله ی واردات از سوریه هم نفع سیاسی و هم اقتصادی برای روسیه وجود دارد.
ما در اینجا مولفه های سیاسی واقعی را می بینیم که برای ما مفید و مثمر ثمرند. اولا ما ارتباطات قدیمی خود با سوریه را احیا می کنیم، ارتباطاتی که در سیاست خارجی ما در سال 1960 متولد شدند. ثانیا از آنجا که منافع ما در این منطقه وجود دارد ما با کمک تجارت آنرا تحکیم می بخشیم. مشخص است که تجارت " تمامی دیوارها را می شکافد". در واقع تجارت همکاری را بهتر از هر چیز دیگری تقویت می کند. مسئله ی دیگر این است که سوریه کسری تجاری بزرگی با ما دارد. سوریه آن طیفی از محصولات را به ما معرفی می کند که این اواخر برای ما در محدوده ی مشکل قرار داشتند. مثل سبزی جات و میوه. و تنوع این محصولات از منظر اقتصادی نیز ثمر بخش است.
این کارشناس افزود که نباید تنها به تجارت میوه و سبزی از سوریه اکتفا کرد.
میخاییل بلیایف خاطر نشان کرد: " مسائلی هستند که می توان با زبان سیاست خارجی با سوریه صحبت کرد. ما قبلا از آنجا پارچه و چرم و سایر محصولاتی که نیاز داشتیم ، دریافت می کردیم. ما به سوریه به عنوان بازاری نگاه می کنیم که قبلا محصولات شیمیایی و مقداری ماشین آلات به آنجا ارسال می کردیم. اما اکنون صادرات ما به سوریه عملا 99 درصد و شامل غلات و آرد است. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала